אם רק היו יותר מ-24 שעות ביממה, דאגות רבות היו נחסכות מאיתנו. אבל חלומות ומציאות לחוד, ורבים מאיתנו מוצאים את עצמנו "מג'נגלים" בין מקום העבודה והחיים האישיים. הרצון לבלות זמן עם המשפחה, מתנגש עם השאיפות המקצועיות לעיתים קרובות מידי. כמנהלים, כדאי לדעת שאחד הקריטריונים לשמירה על ההון האנושי בחברה הוא סוגית איזון בית עבודה. אם חשוב לכם לשמר את העובדים שלכם, דעו מה מניע אותם. לפעמים, שכר גבוה למשל לא משחק תפקיד כמו תנאים שמאפשרים לעובד לשלב את החיים האישיים עם שגרת העבודה. אז לכבוד יום המשפחה, בואו נדבר על מערכת היחסים בין בית לעבודה וכיצד מערכת שעון נוכחות יכולה לסייע לכם באיזון הכה חשוב.

לא כל הנוצץ זהב

מכירים את החבר הזה שעובד בהייטק? מהצד, הכל נראה זוהר - חוגי העשרה באמצע היום, חופשות מפנקות, ארוחות על חשבון העבודה…נשמע טוב לא? אז זהו, שמאחורי ההטבות מסתתר המחיר. הטבות אלו נועדו לפצות על השעות הארוכות במשרד, ולא תמיד מצליחות. אמנם שלל הבונוסים מנסים להסוות את הזמן הרב שמושקע בעבודה, אך רבים לא מוכנים להפר את האיזון בין החיים האישיים והמקצועיים, ומוותרים על כל הטוב עבור עבודה שמאפשרת לשלב.

עבודה מהבית - איפה הגבול?

אז אחרי שהבנו לעומק שיש חשיבות לשילוב בין השניים, עולה סוגיית העבודה מהבית. על פניו, הבעיה אמורה להיפתר, אפשר להיות גם בבית, גם לעבוד, ולהנות משני העולמות. אבל עיקרון לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה תקף גם כאן. נסביר, כשמתפרק הגבול בין השניים, וכשהבית הופך להיות המשרד של העובד - יש חדירה לחיים הפרטיים. גם כאן סוגיית הזמן משחקת תפקיד - כשאין זמנים מוגדרים שמוקדשים רק לעבודה או רק למשפחה, נוצר כאוס אצל עובדים רבים שמסיימים את היום בהרגשה שמצד אחד לא היו מרוכזים בעבודה כי דעתם הייתה מוסחת, ומצד שני לא בילו זמן איכות כמו שצריך עם המשפחה.

לגיטימציה שמובילה לפרודוקטיביות

האיזון המדובר לא מסתכם ב"פסיליטיז'" חומריים כפי שכבר למדנו, אלא בסביבת עבודה שגורמת לעובד לחוש מימוש החולש על שני תחומים במקביל. הכוונה באיזון היא התחושה שהעובד יכול לבטא את עצמו בצורה שלמה בחברה בה הוא נמצא ובמקביל לקבל הבנה והכלה מצד החברה שיש לו משפחה וחיים פרטיים שהוא מושקע גם בהם. מקום עבודה שמעניק לעובדים תחושה זו ישמר את הטאלנטים שלו ויזכה בנאמנותם. מכיוון שיש קשר ישיר בין האיזון להצלחת הארגון, חברות שיבינו את הפוטנציאל של הנושא יבנו את החוזק שלהן לטווח ארוך ויהיו יציבות בפני שינויים בשוק העבודה.

 

 
איזון בית עבודה
 
 
 

 

שעון נוכחות ואיזון בית עבודה

אז איך אפשר לשמור על רווחת העובד ועל האיזון המדובר?

אם תשימו לב המוטיב החוזר בכתבה זו הוא נושא הזמן, והוא גם הפתרון לבעיה. אז נכון, כמו שפתחנו את הכתבה, אי אפשר להוסיף יותר מ-24 שעות ביממה, אבל כן אפשר לחלק את הזמן בצורה חכמה שתעניק זמן טהור גם לעבודה וגם למשפחה. מערכת שעון נוכחות חכמה יכולה לעזור בעניין חלוקת הזמן.

> במידה והעובדים שלכם עובדים מהבית, תנו להם לעבוד יחד עם מערכת שעון נוכחות מקאנו. המערכת עוזרת לשמר את הגבול בין החיים המקצועיים והאישיים שדיברנו עליו, על ידי מגוון כלים החל מדיווח מרחוק ועד ניהול משימות ופרויקטים. מערכת שעון נוכחות מקאנו עוזרת להם להיות בבקרה על זמן העבודה שלהם גם שהם עובדים מהבית ולהימנע מכאוס.

> שעון נוכחות גם מספק לעובדים רישום מדויק של שעות העבודה שלהם. שקיפות זו יכולה לעזור להם להבין טוב יותר כיצד הזמן שלהם מושקע ולזהות אזורים שבהם הם עשויים לעבוד יתר על המידה או לנצל את הזמן שלהם. מודעות זו חיונית לקבלת החלטות מושכלות לגבי איזון בין עבודה לבית.

> חשוב להתייחס גם לאספקט של הצבת גבולות - דיווח כניסה ויציאה בתור טריגר פיזי ופסיכולוגי מאותת לעובד על תחילתו וסיומו של יום העבודה. זה יכול לעזור לעובדים להתנתק מנטלית מהעבודה ברגע שהם עוזבים את המשרד, ולקדם הפרדה טובה יותר בין עבודה לבית.

> שעוני נוכחות אף יכולים לעזור למנוע שעות נוספות לא מכוונות על ידי הצגת השעות המצטברות באופן ויזואלי. זה יכול להניע עובדים לנהל את זמנם ביעילות ולהימנע מחריגה מהמשמרות המתוכננות שלהם. זה עוזר להם לתעדף זמן אישי ולמנוע שחיקה.

> אם אתם כחברה רוצים לדעת איפה אתם עומדים ביחס לשימור עובדים וביחס לסוגית איזון בית עבודה אנחנו ממליצים לכם להיעזר במערכת שעון נוכחות מקאנו. במערכת יש פונקציה חכמה של תיעוד ושמירת דאטה. תיעוד כזה יכול לעזור לבעלי עסקים להבין למה עובדים עוזבים את הארגון. אפשר להסיק ממידע זה מסקנות לעתיד החברה ולהשתפר בהתאם. למשל אם רואים מגמה של עזיבה בשל חוסר איזון בית עבודה, אתה כבעל עסק יודע שעלייך לתת לעובדים יותר לגיטימציה להשקיע גם בחיים הפרטיים על מנת לשמרם. במקאנו זיהינו את הכוח שיש לתיעוד הדאטה ביחס לעזיבת עובדים ודאגנו לפונקציה של ציון סיבת עזיבה כשהעובד מועבר למצב לא פעיל.

> עוד דרך יעילה להבין כחברה איפה אתם עומדים ביחס לשביעות רצון העובדים בנוגע לאיזון בית עבודה היא שאלונים דיגיטליים דרך מערכת שעון נוכחות מקאנו. במערכת ניתן ליצור סקר שביעות רצון ביחס לנושא האיזון. חוץ מזה שהשאלון המקוון הוא ידידותי לסביבה, הוא יעניק לכם תמונת מצב מלאה ביחס למצב איזון עבודה ומשפחה אצל העובדים ולהפיק מסקנות בהתאם. עריכת סקר זה יכולה לגרום לעובדים להרגיש שאכפת לכם כמקום עבודה מהם ומהזמן שלהם.

בסגירת מעגל לתחילת הכתבה, הבנו שאמנם אי אפשר להגדיל את עוגת הזמן שיש לנו, אבל כן אפשר לחלק אותה בצורה שתיטיב עם הארגון ועם המשאב האנושי. מומלץ להשקיע בסוגיית איזון בית עבודה כיוון שהיא תוביל למיקסום הפוטנציאל הן של העובדים והן של הארגון. המפתחות ליצירת סביבת עבודה המשתלבת בצורה הרמונית יחד עם החיים האישיים הם חלוקת זמן נכונה ככלל, ובאופן פרקטי יותר - מערכת שעון נוכחות ככלי לניהול שעות העבודה.

יום המשפחה הוא תזכורת להשקיע בעובדים שלכם ולעזור להם לאזן ולחלק את הזמן בצורה חכמה יחד עם שעון נוכחות מקאנו.
רוצים לנסות את המערכת שלנו ללא התחייבות ובחינם  להצטרפות לחצו כאן  
יש לכם שאלה, המומחים שלנו ישמחו לעזור ולייעץ לכם ללא כל התחייבות, להשארת פרטים לחצו כאן 

מקאנו - הרבה יותר משעון נוכחות 

בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה