טכנולוגיית זיהוי פנים היא הטכנולוגיה המהירה ביותר והכי פחות פולשנית ועובדת על פי זיהוי יחיד בלבד – פני האדם. במקום לדרוש מאנשים לשים את האצבע על קורא טביעת אצבע אשר בחלק מהמדינות נחשב ללא מקובל מוצע לנו פתרון של העמדת הפנים מול סורק כדי לאפשר כניסה/יציאה מאזור או לשם החתמת נוכחות כפי שאנו מכירים. 
בחלק מהמקומות בהם אנו עוברים קיימות מצלמות זיהוי פנים אשר מבצעות סריקה צנועה ללא ידיעת האנשים והם אינם מודעים שהם נמצאים תחת מעקב.(שדות תעופה, משרדי ממשלה ועוד)

מה זה שעון נוכחות זיהוי פנים?

הטכנולוגיה המתקדמת והמבריקה ביותר בתחום הזיהוי הביומטרי, שעון נוכחות משודרג ויוקרתי שכבר אלפי ארגונים וחברות גדולות בארץ, שיפרו משמעותית את איכות ונוחות העובדים בעסק בזכותו. שעון נוכחות ביומטרי המבוסס על זיהוי פנים, מעניק פתרון חדשני וטכנולוגי לכל העובדים ברמת אמינות ואבטחה גבוהה.

כיום, מערכות זיהוי הפנים משמשות בעיקר במערכות אבטחה ונוכחות בענף העסקי, ולפעמים הן משולבות עם מערכות זיהוי ביומטריות נוספות כגון זיהוי טביעות אצבע וזיהוי קשתית העין. מערכת זיהוי תווי פנים, יכולה לאמת את זהותו של אדם באופן אוטומטי, באמצעות השוואת תכונות תווי הפנים בתמונה לתמונות המצויות במאגר נתוני הארגון.

שעון נוכחות זיהוי פנים
זיהוי פנים באמצעות שעון נוכחות

כיצד זה עובד?

מערכת ביומטרית לזיהוי פנים מאופיינת בניתוח מבנה הפנים של האדם באמצעות מצלמת וידאו. ניתוח המבנה נעשה באמצעות מדידת המרחק בין העיניים, אף, פה, וקצוות הלסת. מבנה זה נשמר במסד הנתונים לצורך זיהוי עתידי כאשר המשתמש יעמוד שוב מול המצלמה.

אנו מאמינים כי מערכת זיהוי פנים תחליף את שעון נוכחות טביעת אצבע הפופלארי לצורך אימות משתמש וזאת מכמה סיבות חשובות:

  • תהליך זיהוי מהיר
  • אין צורך לגעת במכשיר(מניעת העברת מחלות וכו')
  • תהליך הזיהוי אינו חודרני ויכול להתבצע גם ממרחק של 2 מטרים.

לכל תווי פנים בעולם, יש מבנה ייחודי המכיל 80 נקודות חשובות לזיהוי, הנקודות החשובות ביותר הן:

  1. מרחק בין העיניים
  2. רוחב האף
  3. עומק של ארובות עיניים
  4. מבנה עצמות הלחיים
  5. אורכה של קו הלסת

פירוט טכני 

בכל פעם שעובד מדווח על נוכחות בעת כניסה או יציאה ממקום העבודה, שעון הנוכחות יזהה אותו על פי תווי הפנים שלו שנקלטים בשעון. על מנת לשמור על פרטיות העובדים, שעון הנוכחות אוסף רק את נקודות הזיהוי בלבד של תווי הפנים, שלא ניתן לשחזר אותן, בכך רמת האבטחה היא גבוהה בשעונים אלה ואותו הדבר גם בטביעות אצבע. 

המצלמה בשעון לוכדת את מבנה הפנים ליצירת תבנית ביומטרית, אשר לאחר מכן מאפשרת שימוש חוזר כדי לאמת או לזהות כל משתמש. מרגע שהנוכחות נקלטה, זה מועבר באופן ישיר אל מערכת הנוכחות, מה שמאפשר שליטה ובקרה ברמה גבוהה על שעות הנוכחות בכל זמן ומכל מקום. 

  • טכנולוגיית זיהוי תווי פנים חדשנית ומתקדמת. 
  • סריקה דיגיטלית ואימות מדויק של העובד.
  • שפת תצוגה, קול ותפעול בעברית. 
  • מערכת נוחה ונגישה לתפעול.
  • כניסה פשוטה וקלה למערכת.

 

יתרונות השימוש בשעון נוכחות זיהוי פנים

היתרון הבולט של שעון זה, הוא התהליך הקל והמהיר של חתימת נוכחות העובד, על ידי שימוש באלגוריתם זיהוי פנים מהמתקדמים בעולם. זה מאפשר את זיהוי העובד על פי תווי הפנים בלבד, גם כאשר הסביבה היא חשוכה. יתרון נוסף, הוא בכך שזיהוי העובד מבוצע ללא שום מגע של העובד בשעון הנוכחות, זהו מקור לשמירה על ניקיון וסטריליות גבוהה בעיקר בתקופה בה זה נדרש והכרחי בכל מקום עבודה. 

מעבר לכך, שעוני נוכחות ביומטרים של חברת "מקאנו", מספקים מערכת המקנה את כל הפתרונות המתקדמים ביותר של דיווחי נוכחות הקיימים היום בשוק הישראלי והעולמי. כל נתוני הנוכחות של העובדים מגיעים באופן ישיר ומדויק אל המערכת, ויוצרים דוחות אמינים במאת האחוזים של כלל נתוני השעות והשכר של העובדים בעסק או בחברה. זוהי הקלה משמעותית בארגון וניהול החברה ומעניק שקט נפשי, בידיעה כי העובדים מקבלים את אשר מגיע להם, ללא טעויות בדרך. 

השעון מאפשר לזהות משתמש באמצעות טביעת אצבע, סיסמא, וזיהוי פנים. מערכת זיהוי פנים גבוהה מאד ויכול לשמור עד 400 פרצופים ו-2000 טביעות אצבע. כאשר משתמשי מביט אל המצלמה, היא לוכדת את מבנה הפנים ליצירת תבנית ביומטרית, אשר לאחר מכן מאפשרת שימוש חוזר כדי לאמת או לזהות כל משתמש. שעון זה יכול לשמש גם כבקרת כניסה לאזור ממודר על ידי חיבור למנעול דלת וניתן להוסיף גם כרטיס זיהוי פנימי אשר יכול להוסיף שכבת ביטחון נוספת.

שאלות נפוצות 

  1. למי מערכת זיהוי פנים מתאימה? כמות העובדים כאן היא לא פאקטור, כל עוד ישנם עובדים אשר מגיעים פיזית אל מקום העבודה וצריכים לבצע חתימת כניסה. אם יש לכם עובדים נוספים אשר רוב הפעילות שלהם היא בשטח, אז הפלטפורמה הזו פחות מתאימה. 
  1. כיצד לבחור שעון נוכחות זיהוי פנים שיתאים לגודל העסק? כל שעון נוכחות ביומטרי יכול להתאים לכל גודל של עסק, ניתן להשוות ביניהם ולבחור את המתאים ביותר בעזרת הבחנה של נגישות, נוחות, קלות שימוש, התאמה לסביבת העבודה, מספר המשתמשים ועוד.
  1. כיצד עובד יכול להיות במעקב על חתימות הנוכחות שלו? עם מערכת הנוכחות של מקאנו, כל עובד יוכל להיכנס בכל עת ולבדוק את תפוקת עבודתו, השכר, הדוחות השונים ולקבל את כלל הנתונים באמינות ושקיפות מלאה. 


כמות העובדים כאן היא לא פאקטור, כל עוד ישנם עובדים אשר מגיעים פיזית אל מקום העבודה וצריכים לבצע חתימת כניסה. אם יש לכם עובדים נוספים אשר רוב הפעילות שלהם היא בשטח, אז הפלטפורמה הזו פחות מתאימה.
כל שעון נוכחות ביומטרי יכול להתאים לכל גודל של עסק, ניתן להשוות ביניהם ולבחור את המתאים ביותר בעזרת הבחנה של נגישות, נוחות, קלות שימוש, התאמה לסביבת העבודה, מספר המשתמשים ועוד.
עם מערכת הנוכחות של מקאנו, כל עובד יוכל להיכנס בכל עת ולבדוק את תפוקת עבודתו, השכר, הדוחות השונים ולקבל את כלל הנתונים באמינות ושקיפות מלאה.
בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה