מעוניינים בשעון נוכחות ביומטרי למשרד? כזה שעובד על ידי זיהוי קרבה או ע"י טביעת אצבע או זיהוי פנים? שעוני הנוכחות הביומטריים של מקאנו מספקים פתרונות איכותיים לדיווחי נוכחות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם ומאפשרים זיהוי מדויק של העובדים ברמה הגבוהה ביותר.

שעון נוכחות ביומטרי הוא הפופולארי ביותר מבין מוצרי הנוכחות ובו אמצעים שונים לזיהוי העובדים,
אותם תוכלו לשלב או להשתמש בחלקם:

  • זיהוי על ידי טביעת אצבע
  • זיהוי באמצעות תויי פנים
  • זיהוי על ידי כרטיסי קרבה
  • זיהוי באמצעות קוד אישי

 

זיהוי באמצעות טביעת אצבעזיהוי באמצעות טביעת אצבע

 

מה זה שעון נוכחות ביומטרי?

הרוב יכירו את שעון הנוכחות הביומטרי, כפעולה פשוטה אותה הם עושים עם הגעתם לעבודה או יציאה ממנה. נוסיף ואולי אף נחדש לכם, כי זיהוי ביומטרי מתייחס למכלול השיטות המשמשות לזיהוי בני אדם, המבוססות על זיהוי תכונות פיזיות או התנהגותיות.

השימוש בזיהוי ביומטרי באופן כללי ולווא דווקא במקום העבודה שלכם, אושר לראשונה בישראל בשנת 2008 ויצר מהפך בעיקר בענף העסקי. שעון נוכחות ביומטרי משמש ככלי לאיסוף שעות העבודה ונתוני החתמת נוכחות של עובדים במקום העבודה, לצורך הכנת דוח נוכחות מדויק לשכר. שעון הנוכחות פועל על פי חיישנים ביומטריים, בעזרת קריאת תווי פנים, טביעת אצבע, קריאת כרטיס או קוד אישי, המכשיר מזהה את העובד ומדווח על נוכחותו בעבודה. 

השעון הביומטרי הינו הפתרון הפופלארי ביותר הקיים בעולם הנוכחות.
הטכנולוגיה הביומטרית נמצאת בשימוש כבר שנים רבות, השימוש בחברות וארגונים הינו גדול ומאפשר פתרון החתמה אישי שלא ניתן להעברה בין העובדים. 

זיהוי באמצעות כרטיס קרבה

טכנולוגית הקרבה פועלת בטכנולוגיית RFID – המאפשרת החתמת נוכחות באמצעות כרטיסים או צ'יפים מקודדים. לכל עובד מספקים תג ייחודי (המקודד עם מספר של העובד מתוך מערכת הנוכחות או השכר). העובד מקרב את התג לשעון ובכך מחתים כניסה או יציאה.

כיצד זה פועל? שעון נוכחות בעל מנגנון RFID שהינו תדר רדיו מבצע זיהוי על פי קוד ייחודי.
טכנולוגיית RFID עובדת טוב יותר מאשר זיהוי ברקוד או פס מגנטי וזאת כיוון שאינו צריך להיות מוצב במיקום מסוים או בזווית מיוחדת כדי לקרוא אותו. קריאת צ'יפ נעשית על ידי קרבה לשעון בלבד. מספיק שהתג יהיה במרחק קל מהסורק וכך מתקבל קוד הכרטיס.

טיפ קטן! החתמה באמצעות כרטיס הקרבה מומלץ למקומות כגון מפעלים, בתי אריזה, מחסנים וזאת מכיוון שבמקומות כאלה, לרוב מדובר בעבודת כפיים המקשה על החתמת נוכחות באמצעות האצבע (שריטות, לכלוך, שמנוניות ועוד..) ולכן, מומלץ במקומות כאלו לאפשר לעובדים לחתום באמצעות כרטיסי קרבה או צ'יפים.

 

זיהוי באמצעות טביעת אצבעזיהוי באמצעות טביעת אצבע

שעון נוכחות באמצעות טביעת אצבעשעון נוכחות באמצעות טביעת אצבע

 

מה זה שעון נוכחות טביעת אצבע?

שעון הנוכחות הביומטרי מבוסס על טביעת האצבע של העובד, זאת בעזרת שימוש בטביעת האצבע הייחודית של העובד המזהה אותו באופן המדויק ביותר. שעון נוכחות ביומטרי נחשב כיום לפתרון הפופולרי ביותר בקרב חברות ועסקים רבים. הטכנולוגיה הביומטרית עשתה מהפך בעולם, כל טביעת אצבע הינה ייחודית ובעלת מבנה ספציפי לכל עובד, טביעות האצבע נשמרות במערכת ומקודדות בתוך השעון.

כיצד פועל שעון טביעת אצבע? 

הסורק מתבסס על תמונה של האצבע ועל פיו קובע נקודות קבועות בין קווי העור (רכסים ועמקים) של האצבע. כל טביעת אצבע הינה ייחודית ובעלת מבנה ספציפי בין אדם אחד לשני. טביעות העובדים נשמרות ומקודדות בתוך השעון. התמונה של טביעת אצבע אינה נשמרת, אלא רק קוד בינארי המשמש כאלגוריתם לזיהוי ולאימות האצבע וכך אף אחד לא יכול לשכפל את טביעת האצבעות שלך.

פרטיות העובדים? חשוב לציין, ששעון נוכחות לא אוסף טביעות אצבע, אלא שומר ייצוג מתמטי של נתונים לצורך אימות העובד בעת החתמת הנוכחות.

שעון נוכחות ביומטרי

היתרונות העיקריים בזיהוי על ידי טביעת אצבע

  • זיהוי וודאי ומדויק של העובד.
  • החתמת הנוכחות לא ניתנת לזיוף ולא ניתן לבצע החתמה עבור עובד אחר.
  • אין צורך ברכישת כרטיסים מגנטים או צ'יפים אישיים עבור העובדים.

כל שעוני הנוכחות הביומטריים של מקאנו הינם מבוססי רשת אלחוטית או רשת קווית (LAN), קלים להפליא לתפעול,
ללא התקנת תוכנה ומשיכת נתונים מהשעון. 
הטמעת העובדים מתבצעת בקלות מול השעון באון ליין, וכל נתוני נוכחות העובדים עוברים אוטומטית ומגובים במערכת מקאנו,
אליה תוכלו לגשת מכל מכשיר (מחשב, טלפון נייד חכם וכו').

הפונקציות בשעון הנוכחות 

נוחות ואמינות - ישנם מקרים רבים בהם עובד ירגיש כי תפוקת העבודה שלו, לא תואמת את השכר החודשי שקיבל, ואולי נפלה טעות בעת חישוב השכר. אלו בדיוק הבעיות שהמערכת מנטרלת לחלוטין, כאשר העובד עצמו שולט בשעות הנוכחות שלו בעבודה ואף יכול להיות במעקב רציף אחר תפוקת העבודה שלו, זהו מתכון לאפס טעויות במשכורות העובדים. 

סדר וארגון - מעבר לנוחות והנגישות של העובדים בעת הכניסה לעבודה או יציאה, השימוש בשעון נוכחות ביומטרי בעסק, מקנה יתרון עצום עבור ההנהלה. כאשר בכל רגע נתון, ההנהלה יכולה להוציא דוחות מסודרים ישירות ממערכת הנוכחות, ובכך לדעת באופן האמין ביותר מה הייתה הפעילות השוטפת של העובדים בעסק ולדעת כי דוח השכר יהיה מדויק בהתאם למערכת.

חיסכון כספי לעסק - לאחר תקופה בה העסק שלכם כבר פועל באופן שגרתי עם שעון נוכחות ביומטרי, תוכלו להבחין כי יש אפשרות לצמצום כח אדם וכי העסק מתחיל פתאום לייצר יותר רווח מבעבר. הסיבה לכך, היא אופן החישוב המדויק של כלל הנתונים אשר מגיעים למערכת, אשר מונע מעובדים לעגל שעות עבודה או אף להוסיף שעות על מנת ליהנות משכר גבוה יותר שלא לצורך. 

 

פנו אלינו לפרטים נוספים: 

 

השעונים שלנו נבחרים בקפידה כדי לתת ללקוחותינו את הכלים המקצועיים והאיכותיים ביותר לצורך מחשוב השעות.
שעוני נוכחות מגיעים עם מערכת נוכחות Meckano - ויוצרים עבורך מערכת מובילה לניהול שעות העובדים.

שעון ביומטרי הוא בעצם מכשיר אלקטרוני לאיסוף דיווחי נוכחות באמצעות חיישנים ביומטריים.
זאת אומרת, שבקריאה של טביעת אצבע או תווי הפנים השעון מעדכן דיווח כניסה או יציאה בהתאם להגדרה באותו רגע.
כל הדיווחים נשמרים און ליין מערכת מקאנו, כאשר עובד מדווח בשעון, הנתונים נשמרים גם במערכת הנוכחות.
ממש לא, הטכנולוגיה בשעון נוכחות עובדת כך שלא נשמר צילום של טביעת האצבע, אלא תבנית אישית המוגדרת ממספר נקודות. את התבנית לא ניתן להפוך לאחר מכן חזרה לטביעת אצבע.
נקודת חשמל ונקודת רשת.
ישנם גם שעונים שעובדים על WIFI או אינטרנט סלולרי (באמצעות סים) ואז נדרשת רק נקודת חשמל.
השעון נוכחות מאפשר גם החתמה באמצעות כרטיס RFID, צ'יפ וקוד.
בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה