עולם הנוכחות יכול להיות לעתים מסובך, אפור וקשה להטמעה. לפעמים בשביל להפיק דוח אחד, אנו נדרשים לעבור ג'ונגל של תפריטים, עשרות קליקים על העכבר וכל זאת בכדי להגיע לדוח המיוחל.
חויית השימוש המסורתית מגיעה מעולם שהמילה נגישות זרה לו, בימים שלפני הסמארטפון ועידן האינטרנט, זה היה בדיוק מה שהכרנו. מערכות לא נגישות למשתמש הקצה ודרישה עוד מהקליק הראשון להגיע עם רקע מעולם המחשוב. היום המילים נגישות, חווית משתמש וקלות תפעול הינם אבני היסוד בעיצוב ממשק משתמש כחלק אינטגרלי מבניית מערכת. הרי אין זה משנה כלל אם יש לנו מערכת שעונה על צורכי האירגון, אם אנחנו לא מצליחים להשתמש בה.

הטמעת מערכת בארגון דורשת משאבים רבים, כגון: שעות הדרכה, בדיקת תאימות, בקרת איכות ועוד. ככל שתהליך ההטמעה ארוך יותר כך גם העלויות לאירגון גבוהות יותר. ממשק משתמש שבנוי בצורה נכונה, יכול ואף צריך לחסוך ולצמצם את המשאבים הנדרשים להטמעת המערכות העלויות בצורה משמעותית. נעשו מחקרים רבים בתחום השפעת עיצוב עמודים על משתמשי הקצה וזאת כתוצאה מהבנה של הצורך להנגיש את המוצר למשתמש.
היום נושא הממשק מלווה את פיתוח המערכת החל מהשלב הראשון ולאורך כל תהליך בניית המוצר. כיום, לאחר ניתוח מקיף של ממשקי משתמש, ראיונות עם חשבי שכר ואנשי כוח אדם. למדנו את התגובות למסכים ואופן העבודה, כמות המידע שניתן להעביר באופן אפקטיבי למשתמש. כמות התפריטים אותה אדם ממוצע יכול לזכור, הסדר בו צריך להיות מאורגן העמוד, כמות המידע המוצגת בכל דף והרלוונטיות שלו לצרכי המשתמש. כתוצאה מתהליך זה, הצלחנו להעלות את הפרודקטיביות של לקוחותינו בשימוש עם המערכת. אלמנטים נוספים כגון: עקביות צבעים, אייקונים במקום מלל ופשטות תפעולית גם הם חלקים מרכזיים בחווית המשתמש.

חווית משתמש - Meckano

"איתור תהליכים מורכבים
ויצירת פתרון נגיש.."

פיתוח מערכת הנוכחות Meckano בוצע על ידי יישום כל הדגשים הללו. עיצוב חווית משתמש ופיתוח תוכנה עבדו בשיתוף, על מנת ליישם את הדרישות החשובות, הן מבחינת משתמש הקצה והן מבחינת מנהל המערכת.
העבודה נעשתה תוך כדי שמירה על ממשק אינטואיטיבי ונגיש, שימוש ופיתוח של טכנולוגיות מתקדמות ליצירת מוצר חדשני ומתקדם. המערכת הינה מערכת מודולרית, הגמישות של מבנה מודולרי מאפשרת לנו להמשיך ולהתפתח לפי דרישות השוק המשתנות ואף להציג חדשנות בתחום מערכות ניהול עובדים.

ולסיכום:
בעשור האחרון ממשק המשתמש עבר תמורות רבות, היום ממשק המשתמש נמצא כחלק מתהליך הליבה בכל מערכת בה אנו משתמשים. קלות תפעול והטמעה מהירה יכול להיות גורם עיקרי בהצלחה או כישלון של כל מערכת.

 
בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה