שנת 2024 כבר כאן, ואיתה התחיל לפעול השעון לביצוע היעדים שהגדרתם לעצמכם השנה בעסק. אם אחד היעדים הוא להיות חסכוניים יותר, ליצור ערך נוסף ללקוחות או פשוט לפתח תרבות בר קיימא בעסק - הכתבה הזאת היא בשבילכם. בעלי עסקים רבים חושבים שלהיות "עסק ירוק" = דאגה לסביבה בלבד. מעטים מבינים כי המשמעות האמיתית של עסק זה היא גם פעילות עסקית פרודוקטיבית וחסכונית יותר. לכל מי שנרתע מההשקעה הכרוכה בכך, נרגיע ונאמר כי לטווח הרחוק היא משתלמת - העסק יחווה ירידה באובדן המשאבים, ועלייה בחסכוניות. אז איך להפוך לעסק ירוק ומה היתרונות בצעד זה?

התודעה, המיתוג וההטבות שבניהן

אמרתם מיתוג, אמרתם קיימות. זה לא סוד שעסק בר קיימא יוצר אסוציאציה חיובית ועדכנית. ארגון הדוגל בקיימות מעביר מסר לבעלי העניין כי הוא ארגון מתחשב שמכיל אנשים שחשוב להם ליצור שינוי בעולם. עסק ששואף להתנהלות ירוקה אוטומטית מעניק ערך לקהל היעד שלו, ממתג את בית העסק ומעניק לו יתרון תחרותי.
גם הממשלה מעודדת עסקים ירוקים: בישראל מעניקים הטבות לעסקים שמאמצים ערכי קיימות.

בואו נדבר פרקטיקה

ריכזנו עבורכם מספר רעיונות שיקלו על המעבר שלכם מעסק שגרתי לעסק בר קיימא:

> הכל מסתכם בלוקיישן: השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא איפה המשרד שלכם ממוקם? חברות ששוכנות בניינים ירוקים, זוכות להפחתה בהוצאות המיזוג, כיוון שבנייה זו לא רק ממזערת את הצריכה במערכות מיזוג, אלא גם מתבססת על חומרים מבודדים ומפיקה את המיטב מהמשאבים של הטבע. 

> חישוב מסלול מחדש: העובדים גרים באותו אזור? העניקו תמריצים לעובדים שיסעו ביחד לעבודה ובכך יפחיתו שימוש בדלק. העובדים גרים בקרבת מקום העבודה? גם מי שיגיע לעבודה רגלית, באופניים ובכל חלופה שפחות מזהמת מרכב פרטי, יזכה בתגמול. במידה ואתם מספקים לעובדים רכבים מטעם העבודה, בחרו מכוניות חסכוניות יותר וירוקות יותר. 

> בחרו בספקים הדוגלים בקיימות: במידה והעסק משתף פעולה עם יצרנים חיצוניים, קחו את השליטה לידיים שלכם. ברגע שכל אחד מאיתנו יעדיף לעבוד עם עסק שחושב ירוק על פני עסק "רגיל", מהר מאוד המשק יבין שכדאי לו לאמץ הרגלים ידידותיים לסביבה כדי לא להישאר מאחור. הבחירה האישית בעסק ירוק תוביל לשינוי חברתי במשק. לחץ חברתי יהפוך את ההמלצה לסטנדרט. 

> מיחזור כבסיס: אולי זה נשמע טריוויאלי, אבל אחת הדרכים לאמץ שגרת קיימות היא פשוט למחזר ולבצע שימוש חוזר בעזרים פשוטים המצויים במשרד: סוללות, ניירת, כוסות קפה ועוד. על מנת להצליח להתמיד בנושא, מומלץ להנגיש את סוגיית המיחזור לכלל הצוותים בעסק. 

 

 
עסק ירוק
 
 
 

מערכת שעון נוכחות חכמה וירוקה

ההמלצה האחרונה שלנו לא רק שומרת על הסביבה, אלא גם מציעה פתרון מלא לניהול שעות העבודה והמשאב האנושי במקום אחד. כאשר הארגון משתדרג ומשקיע במערכת שעון נוכחות חכמה וידידותית, קורות מספר פעולות במקביל שהופכות את העסק לירוק יותר:

> מתבטל הצורך להדפיס נתוני דיווח של כניסה ויציאה.

> המערכת מחשבת לכם את שעות העבודה ושולחת את הדוחות ישירות למייל מוכנים לשכר.

> החישובים נעשים באופן אוטומטי באמצעות חוזי עבודה המוגדרים לעובדים.

> כל המידע הופך להיות מאוחסן בענן בצורה נגישה ומסודרת.

כתוצאה מפעולות אלו, השימוש בניירת פוחת בצורה משמעותית. ניהול השעות הקלאסי שצורך ניירת רבה נשאר מאחור, ואותו מחליפה מערכת מתקדמת המותאמת לערכי הקיימות. מכאן שמלבד היתרונות הבולטים האחרים של מערכת נוכחות חכמה, כמו חיסכון בזמן וכסף, היא גם ידידותית לסביבה.

שעון נוכחות לעסק מקאנו גם מאפשר לעובדים שלכם לדווח מחלה או היעדרות ללא צורך בהדפסת אישורים, כיוון שהם ניתנים להוספה במערכת ע"י העובדים בצורה דיגיטלית. אישורים אלו נשמרים במערכת (בענן) וכך הכל מגובה ומנוהל באופן ירוק.

פונקציה מיוחדת המבטיחה שמירה על הסביבה היא כרטיס עובד במערכת מקאנו. הכרטיס מייתר את הצורך בהדפסה ותיוק בקלסרים, כיוון שהמידע הפרסונלי על העובד נשמר במערכת בצורה מתקדמת וירוקה.

במקאנו מזהים כל הזדמנות להתקדם לעולם ירוק יותר, ומנצלים אותה: כך גם טופס 101 ניתן לשלוח בצורה מקוונת ללא צורך בהדפסה, מילוי, סריקה ושליחה של דפים מיותרים. את הטופס העובד ממלא במחשב או בטלפון הנייד בקלות ומהירות. הטופס נשלח חזרה אל מנהל המערכת ישירות למייל, כך שאין צורך להדפיס טפסי 101 ולתייק אותם.

בחרו לכם את האופציה הרלוונטית ביותר לארגון שלכם, כמובן שהאידיאל הוא לאמץ את כלל ההצעות.
בין אם אתם בוחרים ספקים נכונים, ממחזרים או כמובן - עוברים למערכת שעון נוכחות חכמה, אתם עוד צעד בדרך לעסק ירוק יותר. לאלו מכם שרוצים לאמץ ערכי קיימות ועל הדרך לקדם את העסק שלהם בעזרת הטמעת מערכת נוכחות חכמה וירוקה, השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם >>

רוצים לנסות אותנו בחינם? זה בדיוק הזמן! לפתיחת מנוי ניסיון לחצו כאן

בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה