מהו כרטיס עובד?

על פי חוקי העבודה ופקודת המיסים במדינת ישראל, כל עובד צריך כיום למלא טופס 101 עם תחילת ההעסקה שלו במקום עבודה כזה או אחר, בתחילת כל שנת מס ובכל מקרה שבו חלים שינויים בפרטים האישיים שלו. בפקודת המיסים מוגדר טופס 101 ככרטיס עובד ובקשה להקלה ולתיאום מס על ידי המעביד והוא רלוונטי לצורך חישוב המשכורת של העובד, בהתאם להקלות, ההטבות וזיכוי המס להם זכאי העובד.

 

מהו כרטיס עובד מקוון?

כרטיס עובד מקוון או טופס 101 מקוון הוא בעצם טופס שניתן להגיש אותו באופן דיגיטלי. כלומר, במקום למלא את הטופס באופן ידני בכל מקום עבודה חדש או בכל שנת מס, הארגון מעניק לכל עובד את האפשרות למלא את הטופס באופן מקוון ולשלוח אותו באופן אוטומטי, דבר שללא ספק מקל מאוד את תהליך מילוי הטופס עבור העובד וכמובן, מאפשר לארגון להתנהל בצורה יעילה יותר, מהירה יותר ונוחה יותר.

נוכחות

יתרונות בכרטיס עובד מקוון

לטופס 101 מקוון יש לא מעט יתרונות על פני טופס 101 שממלאים בצורה רגילה:

  • ראשית כל, ניתן לשלוח את הטופס לאחד מהעובדים שנדרש למלא אותו או לכל העובדים בו זמנית.
  • שנית, מדובר על יתרון אקולוגי של ממש שכן, אין צורך בהדפסת דפים מיותרים וגם אין צורך לשמור ניירת ומסמכים רבים. אין צורך להדפיס מסמכים או לסרוק אותם.
  • מדובר על טופס שניתן למלא אפילו מהנייד ועל כן, אין צורך להתאמץ. לא משנה היכן העובד נמצא או מה השעה, הוא יכול למלא את הטופס בצורה קלה ונוחה ולשלוח אותו באופן אוטומטי. אם בעבר מצאתם את עצמכם רודפים אחרי העובדים שלכם בכדי שימלאו את הטופס המדובר והם בכל פעם מחדש שכחו לקחת את הטופס או פשוט לא היה להם זמן למלא את הטופס, כיום הם פשוט יכולים למלא אותו בכל מקום שהם נמצאים ובכל שעה.
  • כאשר מסיימים למלא את הטופס ניתן להזין את הדואר האלקטרוני שיש לשלוח אליו את הטופס והוא נשלח בצורה קלה.
  • ניתן לחתום על הטופס המדובר באמצעות העכבר או באמצעות מסך מגע, כאשר הטופס מציג את כל שדות החובה למילוי ולא מאפשר שליחה של הטופס טרם ממלאים את כלל שדות החובה. כלומר, אם בעבר נדרשתם לשוב ולמלא את הטופס בכל פעם מחדש רק בשל העובדה ששכחתם סעיף כלשהו, טופס מקוון יאפשר לכם לשלוח את הטופס רק כאשר הוא מלא בצורה רלוונטית, כך שלא תדרשו לשוב ולמלא אותו. גם עבור הארגון הדבר מהווה יתרון גדול שכן, הם לא נדרשים להסביר לעובדים שוב ושוב היכן הם פספסו שדה חובה ומה עליהם למלא בו בכדי להשלים את הטופס.
  • גם את המסמכים שיש לצרף לטופס המדובר ניתן להוסיף באופן מקוון יחד עם טופס 101.
  • השימוש בטפסים הוא חופשי לכולם וללא תשלום.

אין ספק כי כל ארגון שמעוניין לאפשר לעובדים שלו את הנוחות המרבית במילוי טופס 101 וכן, לאפשר לעצמו להתנהל בצורה קלה ונוחה יותר מבחינת מילוי הטופס המדובר, חייב לבחור כיום בטופס 101 מקוון.

בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה