תיעוד ושמירת מידע על הסיבה שעובד התפטר או פוטר חשוב ממספר סיבות. ראשית, זה יכול לעזור להגן על המעסיק מפני תביעות משפטיות אפשריות. לדוגמה, אם עובד מתפטר ולאחר מכן מגיש תביעה בטענה לאפליה או הפסקת עבודה שלא כדין, ניתן להשתמש בתיעוד של המעסיק כדי להתגונן מפני התביעה.

בנוסף, תיעוד יכול לעזור למעסיק להבין מדוע עובדים עוזבים את החברה. ניתן להשתמש במידע זה כדי לזהות ולטפל בכל הבעיות הבסיסיות שעלולות לגרום לעובדים להתפטר. לדוגמה, אם מספר עובדים מתפטרים בגלל שהם מרגישים חוסר הערכה או שכר נמוך, המעסיק יכול לבצע שינויים כדי לשפר את המורל ואת שביעות הרצון של העובדים.

סיבה נוספת ומאוד חשובה, ניתן להשתמש בתיעוד כדי לשפר את תהליך הגיוס. לדוגמה, אם מעסיק מפטר עובד בגלל בעיות ביצועים, המעסיק יכול להשתמש במידע זה כדי לסנן מועמדים לעבודה עתידיים שסביר שיהיו להם בעיות דומות.

ניהול המשאב האנושי במערכת נוכחות מקאנו

אנחנו במקאנו הבנו את חשיבות תיעוד המידע מדוע עובד עזב ופיתחנו אפשרות לציין סיבת עזיבה כאשר מעבירים את העובד למצב לא פעיל.
אז כיצד זה עובד?

 

 

תחילה אנחנו מציעים לכם לבדוק אם כל האפשרויות של "סטטוס עובד" קיימות אצלכם בכרטיס עובד, במידה ויש לכם סטטוס עובד שלא קיים יש אפשרות להוסיף אותו.
עומדים "בעץ עובדים" על אחד העובדים >> כרטיס עובד >> לחיצה על "מצב נוכחי תציג את האפשרויות הקיימות, במידה וחסרות אפשרויות לבחירה ניתן ללחוץ על העיפרון ולהוסיף עוד אפשרויות רצויות.
בחלונית שנפתחה יש להוסיף את הסטטוס החדש ולחיצה על + תוסיף אותו לרשימת האפשרויות.

 
הוספת סיבת עזיבה
 
 

העברת עובד למצב לא פעיל 

בעת לחיצה ב"עץ עובדים" מצד ימין על הסימון X תופיע טבלה בה ניתן לבחור את סיבת העזיבה של העובד מתוך מגוון סטטוסים שקיימים במערכת. 
בנוסף יש לבחור תאריך סיום, במידה ותאריך הסיום אינו היום הנוכחי, יש לבחור תאריך סיום רצוי

 
בחירת סיבת עזיבה
 
 

מעוניינים לדעת מה הסיבות שבגללם עובדים התפטרו / פוטרו? ניתן להוציא דוח מרוכז / מפורט "מאשף הדוחות"
ניתן לבחור תאריכים ולקבל את כל המידע בדוח.
צריכים מידע כיצד לבנות דוח באשף הדוחות, לחצו כאן 

 
 

לסיכום

תיעוד ושימור מידע על התפטרות עובדים או פיטורי עובדים אינו רק משימה בירוקרטית; זהו מרכיב אינטגרלי של ניהול המשאב האנושי של העסק. גישה פרואקטיבית זו לא רק שומרת מפני אתגרים משפטיים אלא גם מספקת מפה לצמיחה ארגונית, ונותנת הבנה מדוע עובדים עוזבים את החברה ושיפור תהליך הגיוס.
צריכים עזרה? אל תהססו, אנחנו אוהבים לשוחח עם הלקוחות שלנו. להשארת פרטים לחצו כאן

בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה