אתם מתלבטים האם כדאי לשלב בעסק מערכת נוכחות חכמה; מצד אחד שמעתם על כל היתרונות שהיא מעניקה, ומצד שני אתם לא בטוחים שהיא מתאימה עבור החברה או הארגון שלכם, מסיבות שונות. נשמע מוכר? בכתבה הבאה ריכזנו את המיתוסים הכי נפוצים לגבי מערכת נוכחות חכמה כדי להבין אחת ולתמיד האם הם נכונים ולעשות סדר.

באפליקצית שעון נוכחות העובד יכול לדווח נוכחות מאיפה שהוא רוצה

לא נכון! אפליקצית שעון נוכחות מקאנו מבוססת מיקום, וניתן להגדיר אזור החתמה מדויק. שעון נוכחות של מקאנו מאפשר לך לקבוע לוקיישן החתמה מסוים בטווח מוגדר של מקום העבודה. אפשר להגדיר מספר מיקומים מורשים לדיווח נוכחות ולשייך לכל מיקום החתמה את העובדים הרלוונטיים. בנוסף ניתן למנוע מעובדים להחתים מלוקיישנים מסוימים.

שעון נוכחות ביומטרי שומר את טביעת האצבע של העובד

לא נכון! הסורק קולט תצלום של האצבע, ועל בסיס זה יוצר נקודות על גבי היד. כל אצבע הינה פרסונלית ובעלת דפוס שונה לכל עובד. התצלום של האצבע לא נשמר, אלא רק קידוד מתמטי המהווה דרך זיהוי, ולכן לא ניתן להעתיק את טביעת האצבע.

אפליקצית שעון נוכחות עוקבת אחרי העובדים

מדובר במיתוס שגוי. אפליקצית שעון נוכחות מקאנו יוצרת חיבור למיקום של המכשיר הסלולרי, רק כאשר העובד מדווח על כניסה או יציאה במסגרת יום העבודה. כלומר, גם אם האפליקציה "עובדת ברקע", היא לא ניגשת למיקום של הטלפון, כך שאין ממה לחשוש.

אפליקצית שעון נוכחות לא מאפשרת לדווח נוכחות בצורה ידנית, רק אוטומטית

בעלי עסקים רבים חוששים מהחתמת נוכחות דרך יישומון. הדואגים, יוצאים מנקודת הנחה שגויה שהאפליקציה מציעה חישוב שעות לפי "מתכון אוטומטי אחד"; אלגוריתם מסודר מראש ללא אופציה לשינויים. לא פלא שקשה לסמוך על אפליקצית שעון נוכחות בהתבסס על צורת חשיבה זו.

חשוב לנפץ מיתוס זה ולהדגיש כי ניתן להחתים נוכחות בצורה ידנית ביישומון, מתוך הבנה שעולם העבודה הוא תנודתי ודורש פתיחות לשינויים בכל הנוגע לניהול שעות העובדים בארגון. במצב בו עובד צריך לערוך שינוי בדיווח מסיבה מסוימת, כל מה שעליו לעשות הוא לפתוח את היישומון וללחוץ ידנית כניסה או יציאה. ישנה גם אופציה להכנסת הערה. המנהל מצידו, חשוף לדיווח הידני של העובד, ויכול להחליט האם לקבל או לבטל את הדיווח שנעשה בצורה ידנית. בדרך זו, הדיווח עובר את בקרת המנהל.

 
נכון או לא נכון מערכת נוכחות חכמה
 
 
 

לא מומלץ לעבור למערכת נוכחות חדשה כי כל היסטוריית הנתונים תימחק

אתם לא מרוצים ממערכת שעון הנוכחות הקיימת שיש לכם בעסק, אבל מעבר לאלטרנטיבה אחרת נשמע כמו כאב ראש, במיוחד אם הוא עלול למחוק את היסטוריית הנתונים. נשמע מוכר? אנחנו שמחים לבשר לכם שבמקאנו מערכת שעון נוכחות, היסטוריית הנתונים נשמרת, ולכם אין ממה לדאוג. כאשר נקלטים במקאנו, אין סחבת מיותרת. תהליך העברת הדאטה והטמעת המערכת הוא נגיש ומבטיח אחסון חכם של הדאטה הקיימת מהמערכת הקודמת. הדרך שבה נעשת ההחלפה היא זריזה וטבעית בזכות מחלקת השירות שלנו שפה בשבילכם בזמינות גבוהה.

חיבור שעון הנוכחות למערכת השכר הינו תהליך מסורבל

ההפך הוא הנכון! במערכת שעון הנוכחות מקאנו ניתן לבצע סנכרון מדויק ונגיש בין מערכות הכנת תלושי השכר לשעות העבודה. המעבר כולל 3 פעולות פשוטות בלבד - תחילה מתבצע איסוף הדאטה של הנוכחות, לאחר מכן עיבוד זמן העבודה לשכר, ולבסוף נוצר המסמך הרלוונטי. מכאן, שאין מה לחשוש ביחס לחיבור בין השניים.

אז אחרי שראינו בין היתר כי ניתן לדווח באפליקציה בצורה ידנית, שיש קשר בין גודל העסק לשעון הנוכחות, שהיסטורית הנתונים נשמרת ושניתן להתחבר בקלות למערכת השכר, מקווים שהמיתוסים בנוגע למערכת נוכחות חכמה נשארו נחלת העבר. במידה ולא ויש לכם עוד שאלות בנושא, השאירו לנו פרטים ונשמח לחזור אליכם!
רוצים לנסות אותנו? זה בדיוק הזמן לפתוח מנוי ניסיון ללא עלות וללא התחייבות, לפתיחת מנוי נסיון לחצו כאן

בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה