אמנם שנת 2023 כבר עוד רגע מסתיימת, אך המלחמה ממשיכה. בדרך כלל תקופה זו היא הזמן לקבוע איך תראה השנה החדשה בעסק, אבל נוכח המציאות המורכבת קשה להגדיר מטרות ארוכות טווח ותכניות מסודרות לעתיד. בעלי העסקים מצאו את עצמם במצב מבלבל: השאיפה להתקדם עם מתווה עבודה כלשהו לתחילת השנה, אל מול אי הבהירות ביחס לקביעת מטרות בעקבות חוסר הוודאות שמלווה את התקופה.

מאיפה מתחילים?

מתווה עבודה של ארגון או חברה הוא תוצר של המטרות העסקיות. בדרך כלל, האמונים על מטרות אלו הינם המנהלים הבכירים ודמויות מפתח רלוונטיות נוספות בהתאם לעסק.
מכאן, שתחילה על ההנהלה להפנים בצורה יסודית את המטרות של הארגון או החברה לשנת 2024 על מנת שיהיה אפשר לפתח מתווה עבודה. בזמני שגרה, תכנית מסודרת לפעילות העסק מתוכננת לשנה מלאה, אבל בעקבות המצב, מומלץ לקבוע שתי תוכניות עסקיות. הראשונה - לטווח רחוק אך היפותטית, והשנייה לחלק הראשון של השנה (רבעון ראשון) אך פרקטית, כך שנמקסם את הסבירות שתצא לאור.

תוכנית עסקית לשנת 2024 - נקודות חשובות

> ראייה רחבה בנוגע למשאב האנושי - הבנה מי מהצוות עובד כרגיל, מי נמצא בצו 8, מי עובד חלקית או מהבית כי בן או בת הזוג במילואים וכו'.

> התוכנית העסקית - מומלץ שתתחלק למטלות שבועיות, מטלות ספציפיות.

> הכנה למצבים לא מתוכננים - כאלו שיש להם פוטנציאל לשנות מטלות שנקבעו מראש. הכנה זאת תאפשר לבעלי העסקים ליצור תוכנית מגרה, שתמלא חוסרים בשעת הצורך. עוד יהיה ניתן לראות האם קיימים פערים ולשקול אופציה של תקציב למען עבודה עם ספק חיצוני.

> שקיפות ודו שיח גם מול בעלי העניין החיצוניים השונים, וגם בתוך הארגון מול עובדים שאחראים על השלמת המטלות והמטרות של תחילת השנה.

> פתיחות לגיוון - מומלץ שהתוכנית העסקית מצד אחד תהיה בנויה מראש עם "מרווח לנשימה", ומצד שני תהיה גמישה לבעיות בזמן אמת. אם בימי שגרה הרצון הוא לדאוג לתכנית שמכילה יעדים שאפתניים וברמה גבוהה מאוד, בתקופה זו מומלץ לאמץ יעדים צנועים יותר שנוכל לבצע בפועל. עניין זה דורש מהחברה תכנון זהיר ומחייב יותר.

> צמצום פונקציות - מומלץ שהמטרות שיקבעו יהיו בהתאם לצבירה וניתוח של הדאטה הקיימת, לאו דווקא להתחיל דף חדש. הכוונה לשדרוג שירות או מוצר שכבר קיימים, או לחשיבה מחדש על פתרונות מהעבר. המטרה היא להפחית שימוש בפונקציות שדורשות זמן וכסף, כמו יצירת מוצר מהבסיס.

 
כיצד מערכת נוכחות מסייעת בתוכנית עסקית
 
 
 

תקשורת לפני הכל

חשוב להיות עם יד על הדופק לאורך כל התוכנית העסקית ולהראות לכל הנוגעים בדבר תמונה עדכנית על המצב של הארגון בשטח. צריך לעדכן ביחס לעמידה ביעדים, שינויים בחלוקת המשימות ועוד. כאשר אנחנו כמנהלים חושפים את העובדים למתרחש בחברה בצורה אמיתית, נוצרים אמון ומערכת יחסים יציבה. מומלץ שהתקשורת העסקית תהיה בהירה וברורה, לא רק מול העובדים, אלא מול כלל בעלי העניין.

מערכת נוכחות חכמה והתוכנית העסקית

מערכת שעון נוכחות מתקדמת יכולה לסייע לעסק שלך בגיבוש תוכנית העבודה לשנה הבאה ובשיפור התקשורת עם בעלי העניין. בזכות הטכנולוגיה החכמה של מערכת הנוכחות שלנו, ניתן להיות במעקב אחרי כלל העובדים ולקבל את כל הנתונים הרלוונטים לגבי מצב הצוות בצורה מסודרת ומהימנה.

בנוסף, מודול כרטיס העובד מאפשר לכם לנהל את המשאב האנושי שלכם בצורה יעילה וחכמה.

כאמור, התכנית העסקית מורכבת ממשימות שבועיות. במקאנו מודול המשימות יעזור לכם לנהל את המשימות הנגזרות מהתוכנית בזמן אמת, ולהתאים משימות פר עובד ומחלקה. מהמערכת ניתן להוציא בקלות דוחות ונתונים שיכולים לעזור לבניית תוכנית עסקית מציאותית יותר ובעלת חיבור למתרחש בשטח.

ההוצאה הכי גדולה בעסק היא שכר העובדים, כאשר בונים תוכנית עסקית לשנת 2024 אחת המטרות היא התייעלות כספית. מערכת שעון נוכחות חכמה תחסוך לכם כסף מהשניה הראשונה, גם אם העסק שלכם קטן ובטח אם אתם חברה עם 50 עובדים ומעלה.

בנוסף, באמצעות כלים והתראות אוטומטיות הקיימים במערכת נוכחות יתאפשר לכם לנהל את העובדים בצורה קלה ופשוטה מה שיפנה לכם זמן יקר וחשוב להצלחת התוכנית העסקית ועמידה במטרות.

רוצים לשמוע כיצד עוד מערכת נוכחות יכולה לעזור לכם בבניית תכנית עסקית לשנה החדשה? השאירו לנו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם!

בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה