למה לקרוא אם אפשר להאזין:

עברו הימים שהיה קשה למצוא את המילים הנכונות לומר בעת כתיבת טפסים ומסמכים חשובים. כעת, כל מה שאתה צריך לעשות הוא להזין כמה פיסות מידע מרכזיות, לשבת בחיבוק ידיים ולתת ל-AI להפעיל את הקסם שלו. לכן אנחנו במקאנו שעון נוכחות החלטנו להעמיד את הבינה המלאכותית למבחן בכך שביקשנו ממנה לכתוב מכתבי המלצה, פיטורים ועוד, והתוצאות היו מרשימות באופן מפתיע! מי חשב שמכונות AI יכולו לכתוב בכזאת רהוט ובנינוחות?

אנו מודים, בהתחלה היינו קצת סקפטיים. איך מכונה יכולה לתפוס את התפקיד של האדם וכישוריו בכמה שורות קוד פשוטות? אבל  לבסוף הפתענו. בכמה קליקים בלבד הצלחנו ליצור מגוון טפסים ומסמכים בעלי מבנה מושלם. זה היה תמציתי, אך עוצמתי. זה היה שנון ועם זאת מקצועי. זה היה... טוב, זה היה הרבה יותר טוב ממה שיכולנו לכתוב בעצמנו. לפתע מצאנו את עצמנו נפעמים מהבינה מלאכותית שלנו.
האם זה הסוף למכתבי הפיטורים המביכים האלה שגורמים לכם להרגיש כמו מפלצת חסרת לב? עכשיו עם  AI אתם יכולים לכתוב לעובדים שלכם מכת בפיטורים לדוגמה ללא מאמץ ועם הרבה חסד ובחמלה.

 

הנה דוגמה למכתב פיטורים לעובד שנכתב באמצעות ChatGPT

לכבוד [שם העובד],
אני מצטער להודיע לך שהחלטנו לסיים את העסקתך כ[תפקיד] ב-[שם החברה] החל מ-[תאריך]. החלטה זו התקבלה לאחר מחשבה ארוכה ומבוססת על [סיבה לפיטורים, כגון ביצועים לקויים, הפרת מדיניות החברה או סיבות תקפות אחרות].
למרות המאמצים שלנו לעבוד איתך כדי לשפר את הביצועים שלך, לא חלו שיפורים משמעותיים בביצועים, ואין לנו ברירה אלא לסיים את העסקתך. בהתאם לתנאי חוזה העבודה שלך, תקבל [פרטים על כל חבילת פיצויים, אם רלוונטי].
נא להחזיר כל רכוש של החברה, כולל מפתחות, כרטיסי גישה וציוד, למנהל האישי שלך. אנו מצפים שתכבד את המידע הסודי של החברה ולא תחשוף אותו לצד שלישי כלשהו.
אנו מבינים שזו עלולה להיות תקופה קשה עבורך, ומאחלים לך הצלחה. אם יש לך שאלות או חששות לגבי סיום העסקתך, אנא אל תהסס לפנות אלינו.

 
עובד מקבל מכתב פיטורים
 

אבל אולי התוצאה המפתיעה ביותר של ניסוי שלנו עם הבינה המלאכותית הייתה כתיבת מכתבי ההמלצה. לא חשבנו ש-AI יכולה לכתוב המלצות כל כך יפות ומותאמות אישית.

הנה דוגמה למכתב המלצה שנכתב באמצעות ChatGPT

לכבוד מנהל גיוס יקר,
אני כותב כדי להמליץ בשמחה על [שם העובד] לתפקיד [תפקיד] בחברתכם. בתור [תפקיד העובד] ב-[חברה נוכחית], היה לי העונג לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם [שם העובד] במשך שנים [מספר שנים] ויכול להעיד על כישוריהם ויכולותיהם יוצאי הדופן.
[שם העובד] הוא איש מקצוע מיומן ובעל ידע רב עם הבנה עמוקה של הטכנולוגיות העדכניות ביותר בתעשייה. יש לו רקורד מוכח של הצלחה בניהול פרויקטים מורכבים ובמתן תוצאות באיכות גבוהה בזמן ובמסגרת התקציב. [שם העובד] לומד מהר ובעל יכולת הסתגלות חזקה לטכנולוגיות וכלים חדשים.
בנוסף לכישוריו הטכניים, [שם העובד] הוא איש תקשורת וצוות מצוין. יש לו יכולת עבודה בצוות והוא תמיד מוכן לעשות מעל ומעבר כדי להבטיח את הצלחת הפרויקט והצוות. הוא הפגין באופן עקבי כישורי מנהיגות חזקים והיה גורם מכריע בבנייה והובלת צוותים בעלי ביצועים גבוהים.
אין לי ספק ש[שם העובד] יהיה נכס לחברתכם ויתרום תרומה משמעותית לארגון שלך. אני ממליץ בחום על [שם העובד] לתפקיד [תפקיד].

 
מכתב המלצה על עובד
 

אז הנה לכם, אנשים. AI חוללה מהפכה בדרך שבה אנו כותבים טפסים ומסמכים חשובים. בעזרת בינה מלאכותית, אנו יכולים כעת להישמע מקצועיים,
אדיבים ואפילו טובי לב (אם תרצו בכך). האם זה יכול להיות הסוף של מכתבים ומסמכים שנכתבו על ידי אדם? האם ה-AI יחליף את כולנו בשוק העבודה העתידי?
ובכן, בואו לא נקדים את העתיד יותר מדי. אנחנו עדיין צריכים בני אדם כדי לתכנת ולהפעיל את מערכות הבינה המלאכותית האלה, אחרי הכל.
בנוסף, בואו נהיה אמיתיים, מכונות לא יכולות להחליף את המגע האנושי לחלוטין.
בינה מלאכותית יכולה לכתוב מכתב פיטורים מרושע שלא גורם לך להישמע כמו מפלצת חסרת לב. והיא יכולים לכתוב מכתב התפטרות שלא ישרוף לך קשרים בעתיד.
אבל האם היא יכולה לבטא את הניואנסים של רגש ויחסים אנושיים במכתב המלצה? יש הטוענים שעדיין לא, אנחנו בכל אופן דיי היינו מופתעים. 
אז, עד שבינה מלאכותית עשויה להיות כלי רב עוצמה לכתיבת טפסים ומסמכים חשובים, בל נשכח את החשיבות של חיבור ואמפתיה אנושית.
לפחות, לא עד שהרובוטים ילמדו איך להרגיש רגשות בעצמם. אבל זה נחמד לקבל קצת עזרה מהחברים הרובוטים שלנו מדי פעם.

בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה