למה לקרוא אם אפשר להאזין?

"יש לי עובד בעסק שאני חושד שהוא מחתים נוכחות באמצעות חבר בצוות שלו, יש לכם פתרון בשבילי?"
השאלה הזאת נשאלה ע"י בעל עסק שפנה אלינו למקאנו וביקש להתייעץ עם המומחים שלנו בנושא "דיווחי נוכחות כוזבים" 

דיווח נוכחות תקין חשוב מאוד בכל עסק, שכן הוא עוזר למנהלים לעקוב אחר נוכחות העובדים ולהבטיח ניהול זמן בצורה מיטבית. עם זאת, דיווח נוכחות כוזב או דיווח נוכחות של עובד ע"י חברו עלולים להוות בעיה משמעותית לעסקים, להוביל לירידה בפריון ולהשלכות משפטיות ופיננסיות אפשריות. ישנם מגוון פתרונות אפשריים למניעת התרחשות של בעיות אלו.

מה הוא דיווח נוכחות כוזב?

דיווח נוכחות כוזב מתרחש כאשר עובד מדווח נוכחותו, בין אם על ידי הגעה מוקדם או יציאה מאוחר יותר ממה שהגיע בפועל, או על ידי דיווח על נוכחות במשך ימים שבהם לא עבד. אפשרות נוספת היא כאשר עובד נכנס או יוצא בשביל עובד אחר. דיווח נוכחות לא תקין מוביל לתשלום שכר גבוה יותר, שכן עובדים מקבלים שכר עבור שעות שלא עבדו, וכתוצאה מכך הפסדים כספיים לעסק.

אז מה אתם יכולים לעשות כדי למנוע דיווחי נוכחות כוזבים?

אחד הפתרונות המובילים כיום בשוק הוא שעון נוכחות ביומטרי, המאפשר להחתים נוכחות באמצעות טביעת אצבע או זיהוי פנים, כדי לעקוב במדויק יותר אחר נוכחות העובדים.
מערכות נוכחות אלו יכולות למנוע דיווח נוכחות כוזב על ידי הבטחת נוכחות פיזית של העובד בכניסה או יציאה, ויכולות גם למנוע דיווח נוכחות על ידי עובד אחר, שכן המערכת תזהה רק את הנתונים הביומטריים של העובד עצמו. שעון נוכחות ביומטרי מבטל גם את הצורך בניהול נוכחות ידני, מה שמקל הרבה יותר על מעקב אחר נוכחות העובדים ומבטיח דיוק מקסימלי

 
דיווח נוכחות באמצעות טביעת אצבע
 
 

 

פתרון נוסף וחדשני הוא שעון נוכחות בטאבלט – "קיוסק", המאפשרת לעובד להחתים נוכחות באמצעות קוד אישי, ברגע שהעובד מדווח נוכחות והקיש את הקוד, האפליקציה מצלמת אותו ותיעוד הצילום לאותה החתמה נשמר בדוח שמערכת הנוכחות של העובד תחת אותו מועד החתמה. וכך בעצם מונעים החתמה ע"י עובד אחר

לסיכום, דיווחי נוכחות כוזבים עלולים להוות אתגרים משמעותיים לעסקים. הטכנולוגיה המודרנית הפכה את ניהול הנוכחות להרבה יותר קלה, מהירה ומדויקת יותר, אם אתם מחפשים פתרון יעיל ומדויק יותר לניהול נוכחות, שעון נוכחות ביומטרי הוא אחד הפתרונות, זוהי דרך פשוטה ויעילה להבטיח מעקב נוכחות מדויק ולמנוע הונאה בדיווחי נוכחות.


יש לכם שאלה, רוצים להתייעץ איתנו אלו אמצעי נוכחות יתאימו לעסק שלכם, מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 0737-969270 או השאירו פרטים כאן וכבר נחזור אליכם.

בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה