המצב הבא שנתאר, קורה לרוב באירגונים גדולים היכן שקשה למנהלים ברמה הפרקטית - שעתית לעקוב אחר העובדים או במקומות שבעל העסק לא מרבה לפקוד את מקום העבודה בשוטף כמו פריסה של סניפים וכדומה.
ישנם עובדים שבמטרה לקבל שכר גבוה יותר, מגדילים את כמות שעות העבודה שלהם ללא אישור. עובדים אלה נשארים שעות נוספות בעבודה או מגיעים מוקדם יותר, זה יכול להיות רק חצי שעה בכל יום.
ברמה החודשית, תוספות אלה של שעות למספר רב של עובדים יכולות להצטבר כאשר אין להן כל הכרח ממשי לאירגון.
באירגונים גדולים, כאשר קשה לעקוב אחר העובדים במיוחד אם עובדים בכמה משמרות כשחלק מהעובדים מגיעים מוקדם וחלק בשעה מאוחרת יותר, העניינים מתחילים להסתבך.
תוספות של שעות אלה, אם לא מדווח בנוכחות אחרת, חייבות להיות משולמות ע"י המעסיק, תוספות אלה יכולות להסתכם באלפי שקלים בחודש שלא נלקחו בחשבון.
במערכת מקאנו, יש מספר דרכים לאכוף את הנושא ולאפשר למעסיק להישאר במסגרת שעות התקן שנקבעו לעובדים.

איך זה עובד?

המטרה היא להגביל את העובד, להחתים כניסה או יציאה רק בשעות שנקבעו לו.
במידה וחרג- המערכת תדע להתייחס לשעות לפי מה שהגדיר המעסיק על פי האפשרויות שיתוארו מטה.

איך מגדירים במערכת: ראשי >> חוזי עבודה >> בוחרים את החוזה רצוי >>  לוחצים על (V) בצד שמאל לעריכה >> הגדרות נוספות (המשיכו בהגדרה על פי האפשרויות מטה לפי הצורך של האירגון שלכם)

 
 
 

מה קורה אם העובד הקדים?

 
 

שעות העבודה יחושבו מתחילת המשמרת בלבד: 
אם העובד הגיע לפני זמן תחילת המשמרת, ומדווח כניסה, הזמן שהגיע לפני תחילת המשמרת לא ייספר לו כתוספת לחישוב השעות, אלא רק מתחילת המשמרת שהוגדרה לו בחוזה העבודה.

לדוגמא:
כאשר יש משמרת שמתחילה בשעה 08:00 בבוקר והעובד דיווח כניסה בשעה 07:50, המשמרת תוכר לדיווח השעות החל מהשעה 08:00. 

 

 
מה קורה אם העובד הקדים
 
 
 

הזמן יוכר לפני משמרת:
אם העובד הגיע לפני זמן תחילת המשמרת, ישנה אפשרות להגדיר עד זמן מסוים שיהיה מוכר לחישוב שעות במשמרת.

לדוגמא: כאשר יש לעובד משמרת בין השעות 08:00-16:00 והוגדר כי יכול לדווח עד 30 דק לפני תחילת המשמרת, והעובד הגיע בשעה 07:00
אז שעות העבודה יחושבו משעה 07:30.

 

 
מה קורה אם העובד הקדים
 
 
 

הזמן מחושב כרגיל:
הזמן מחושב אך ורק מתחילת המשמרת "שנתחמה" לעובד.
לדוגמא: אם העובד נמצא תחת תקן יומי של 9 שעות, גם אם עבד יותר מ9 שעות, ייספרו רק 9 השעות שבתקן היומי. גם כאשר יש לעובד משמרת שעות שהוגדרה בין השעות 08:00-16:00, והעובד דיווח כניסה בשעה 07:50, דיווח השעות שבאותו היום ייספר החל מהשעה 08:00.

 
 
 
 

מה קורה אם העובד יוצא מאוחר?

 
 

השכר יחושב עד תום המשמרת –
השכר יחושב עד תום המשמרת בלבד: אם העובד דיווח נוכחות לאחר זמן סיום המשמרת, ומדווח יציאה, הזמן שלאחר סיום המשמרת לא ייספר לו כתוספת לחישוב השעות, אלא רק עד סיום התקן היומי.

 
מב קורה אם העובד יצא מאורח
 
 
 

הזמן יוכר אחרי המשמרת -
אם לעובד ישנו תקן יומי/שעות, למשל של 8 שעות, ישנו זמן שמוכר לחישוב לאחר שהעובד סיים את המשמרת של אותו היום. ניתן לבחור את הזמן אשר יחושב לאחר סיום המשמרת.

 
 
 
 

הזמן מחושב כרגיל- הזמן מחושב אך ורק עד סיום המשמרת שהוגדרה לעובד-
במידה ונשאר אחרי סיום המשמרת הזמן יחושב כרגיל- ישנה אפשרות לקבוע כי כאשר העובד מסיים את המשמרת, לא יתבצע חישוב אם נשאר לאחר סיומה.

 
מה קורה אם העובד יוצא מאוחר
 
 
 

במידה וביצע יציאה עד מספר דקות לפני סיום המשמרת, הזמן החסר יתווסף עד סיום המשמרת-
במידה ולעובד יש תקן יומי – כאשר הוא יבצע יציאה, והיציאה כאמור תהיה לפני זמן סיום המשמרת – ישנה אופציה לבחור את מספר הדקות אשר העובד ידווח לפני סיום המשמרת – ולהשלים אותה למשמרת מלאה.

 
מה קורה אם העובד יוצא מאוחר
 
 
 

כפי שניתן להבין מהאפשרויות שהובאו לעיל, יש מספר לא מבוטל של תרחישים המאפשרים למנהל להגדיר את השעות לתשלום לעובד ובכך מונע "גניבת שעות" ללא אישור.
מנהלים שמעוניינים בסיוע בהתאמת האפשרויות עבור העובדים שלהם מוזמנים לפנות לצוות שירות הלקוחות שלנו בכל עת 0737-969270

 
בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה