עוד לפני הקפה במשרד, רובנו פותחים את הבוקר עם אותה פעולה כאשר אנחנו מעבירים את טביעת האצבע שלנו בכניסה למקום העבודה ומשם ממשיכים את היום שלנו. אבל עצרתם פעם לחשוב האם המידע והפרטים האישיים שלכם מוגנים כשמבצעים פעולה זו? אם לא, הכתבה הזאת היא בשבילכם.

יתרונות הזיהוי הביומטרי

בואו נתחיל מההתחלה - מדוע זיהוי העובד על ידי דאטה ביומטרית הוא תהליך כל כך נגיש ומקובל? התשובה מסתכמת בכך שנעשה שימוש בדאטה ייחודית, שהולכת עם העובד לכל מקום ונשארת קבועה ויציבה. לכן, חברות רבות בוחרות להשתמש בפונקציה זו כפתרון לכל נושא דיווח הנוכחות.

סכנות

אז אחרי שהבנו את הכוח והתועלת שיש למידע הביומטרי חשוב להכיר גם את הצד השני של המטבע. ניצול של מידע ביומטרי עלול לפגוע בפרטיות העובדים: מעבר לכך שהמידע האישי חשוף לפגיעות, השימוש במידע זה יכול להיעשות ללא הסכמה מלאה של העובדים, ולהעצים את תחושת ההיררכיה והמעמדות בארגון.

רגישות המידע

חשוב לדעת כי טביעת אצבע של עובד היא מידע פרסונלי לכל דבר ועניין ויש לנהוג בה ברגישות יתר. אפילו רק פעולת העברה של המידע הביומטרי נתפסת כפוגעת בפרטיות האדם. הפגיעה מתעצמת כאשר נעשה ניצול של המידע לרעה ולשימושים שלא קשורים לעבודה. אמנם שימוש במערכות שעון נוכחות המבוססות על מידע ביומטרי הינו דבר המותר בחוק, אך אין זה אומר שיש למעסיקים לגיטימציה חוקית לחייב עובד להעביר מידע ביומטרי בשביל דיווח נוכחות. מכאן, שהשימוש במידע צריך להיות מדוד ובמינון הנכון. יש לוודא שיש שקיפות והסכמה מלאה מצד העובד. על העסק להקפיד להתייחס רק למידע ביומטרי רלוונטי ותו לא.

הכל במינון הנכון

איך מקפידים על המינון הנכון? אין מתכון מסודר כמובן. אבל יש כמה קווים מנחים בנושא המידתיות שיכולים לעזור לבעלי עסקים לוודא שהשימוש במידע הוא הגון ומקצועי. דוגמא לשימוש ראוי: שימוש במצלמות לא ביומטריות במרחב של שעון הנוכחות רק כאשר יש סיכון שעובד מרמה ביחס לנוכחות בעבודה. מומלץ גם לאפשר לעובדים שלא מוכנים לחלוק את המידע הביומטרי שלהם אופציה נוספת לדיווח נוכחות לדוגמה באמצעות אפליקציית שעון נוכחות או דיווח בשעון נוכחות באמצעות צ'יפים.

 
טביעת אצבע
 
 
 

שקיפות

חשוב לשקף לעובדים בצורה נגישה פרטים אודות השימוש במידע הביומטרי. בין היתר יש לספק אינפורמציה על התכלית של השימוש במידע, על הכתובת שמתכללת את כל סוגית הזיהוי הביומטרי ועל כל אדם אשר יש לו גישה אל מידע פרסונלי זה. בנוסף מומלץ לפרט על הצורה בה שומרים על הדאטה, על הסיכונים האופציונלים בהתנהלות עם המידע ועוד. כפי שציינו, יש להדגיש כי אין להכריח עובדים להעביר מידע פרסונלי ביומטרי לצורך דיווח נוכחות, עניין זה צריך להיעשות בהסכמה ברורה בלבד.

כמה שפחות מידע - יותר טוב

חשוב להקפיד על מינימליסטיות ביחס למידע. הכוונה לכך שבעלי עסקים צריכים לשים לב למידע הביומטרי שנאסף על העובדים, לבדוק מה רלוונטי ומה פחות ולסנן בהתאם. היות והמידע הביומטרי הוא עניין אישי, על המנהלים להיות עם היד על הדופק ולשים לב מתי המידע שברשותם לא משמש אותם מבחינה מקצועית. כל מידע שלא תורם מקצועית לארגון מומלץ למחוק ולאמץ מינימום מידע ובכך להבטיח הגינות ושמירה על פרטיות.

מקאנו - מערכת שעון נוכחות ששומרת על הפרטיות

אז איך יודעים שבוחרים שעון נוכחות שמבטיח שמירה על פרטיות העובדים ככל הניתן? צריך לדעת לבחור נכון. כאשר בוחרים בשעוני נוכחות מקאנו, אפשר לנשום לרווחה בתור בעלי עסקים, ולדעת שיש על מי לסמוך. מקאנו - הרבה יותר משעון נוכחות, זוהי לא סיסמא בלבד, אלא משפט שמעיד על האני מאמין שלנו בדיוק כמו במקרה של המידע הביומטרי: יותר משעון נוכחות, מערכת שמבטיחה שמירה על המידע שלך ושל העובדים שלך. שעוני הנוכחות של מקאנו עומדים בתקן האירופאי לשמירה ואחסון מידע פרסונלי. השעונים הביומטריים במקאנו לא שומרים את טביעת האצבע של העובד.

טכנולוגיית שמירת הנתונים בשעון נוכחות טביעת אצבע או זיהוי פנים במקאנו מתבצע כך שהמידע הביומטרי מוצפן ובזכות האלגוריתמים הופך להיות תבנית מספרית.
שעוני הנוכחות של Meckano מבטיחים לעובדים אנונימיות באיסוף נתונים הביומטריים ושמירה על זכויות עובדים. אנו מבטיחים עמידה בתקנות GDPR ושמירה על פרטיות העובדים תוך שיפור הבטיחות והנוחות בפעילות היומיומית. זיהוי ביומטרי נשאר חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים, ומשפר בצורה חלקה את האבטחה והיעילות.
רוצים לדעת יותר בנושא שמירת המידע בשעון נוכחות ביומטרי לחצו כאן

בואו לדווח נוכחות בצורה הכי בטוחה שיש יחד עם שעוני הנוכחות של מקאנו.
רוצים להתייעץ עם המומחים שלנו בנושא השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
מקאנו - הרבה יותר משעון נוכחות

בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה