בעולם העסקים המהיר של היום, שביעות רצון העובדים היא קריטית להצלחת כל ארגון. עובדים מאושרים הם עובדים פרודוקטיביים, ויש להם סיכוי גבוה יותר להישאר נאמנים לחברה שלהם לאורך זמן. אחת הדרכים לאמוד את שביעות רצון העובדים היא באמצעות סקרי עובדים, שיכולים לספק תובנות חשובות לגבי המחשבות והרגשות של המשאב האנושי שלך.

סקר עובדים הוא כלי המשמש למדידת שביעות הרצון, המעורבות והעמדות של העובדים בארגון. ניתן לערוך אותו בשיטות שונות, כולל סקרים באמצעות שאלונים מודפסים, שאלונים מקוונים ושאלונים דיגיטליים. מטרת סקר שביעות רצון עובדים היא לזהות תחומי שיפור ולאסוף משוב שיכול לעזור לארגון לשפר את שביעות רצון העובדים.

 

סקר שביעות רצון עובדים נכון  צריך לכלול שאלות המתייחסות לגורמי המפתח המשפיעים על שביעות רצון העובדים, כגון איזון בין עבודה לחיים האישיים, שביעות רצון בעבודה, תגמול והטבות. סקר שביעות רצון עובדים לדוגמה יכול לכלול שאלות כמו:

  1. עד כמה אתה מרוצה מהעבודה שלך?
  2. האם אתה מרגיש שהשכר שלך הוגן ותחרותי?
  3. עד כמה אתה מרוצה מהאיזון בין עבודה לחיים האישיים בארגון?
  4. האם אתה מרגיש מוערך בתפקידך הנוכחי?
  5. האם אתה מרוצה מהזדמנויות ההכשרה והפיתוח העומדות לרשותך?

תוצאות סקר שביעות רצון עובדים יכולות לסייע בזיהוי כשלים והזדמנויות לשיפור. לדוגמה, אם הסקר מגלה שהעובדים אינם מרוצים מהשכר שלהם, הארגון עשוי לשקול התאמת משכורות או חבילות הטבות כדי לשפר את שימור העובדים.

בנוסף, ניתן להשתמש בסקר מעורבות עובדים כדי למדוד את רמת המעורבות בקרב העובדים. סקר מסוג זה יכול לסייע בזיהוי גורמים התורמים למעורבות העובדים, כגון תקשורת, עבודת צוות והכרה. על ידי זיהוי גורמים אלו, הארגון יכול לפתח אסטרטגיות לשיפור מעורבות העובדים ולשיפור שביעות הרצון הכללית בעבודה.

חשוב לציין שעיצוב סקר העובדים הוא קריטי להצלחתו. שאלון לא מתוכנן לעובדים בארגון עלול להוביל לתוצאות מוטות או לא מדויקות, ולכן חיוני לעבוד עם צוות מומחים כדי להבטיח ששאלות הסקר יהיו ברורות, תמציתיות ורלוונטיות למטרות הארגון.

 
שאלונים מקוונים לעובדים
 
 

 

 

שימוש בשאלונים דיגיטליים לביצוע סקרי שביעות רצון עובדים יכול לספק מספר יתרונות.

במערכת שעון נוכחות מקאנו ניתן לערוך באמצעות שאלונים מקוונים סקר שביעות הרצון של העובדים, לשימוש בסקר מקוון מספר יתרונות ראשית, הוא מציע גמישות רבה יותר שכן העובדים יכולים למלא את הסקר בזמן ובמקום הנוחים להם. שנית, שאלונים דיגיטליים הם חסכוניים, שכן הם מונעים את הצורך בהדפסה והפצת סקרי נייר. הם גם ידידותיים לסביבה. שלישית, שאלונים מקוונים מאפשרים איסוף נתונים בזמן אמת, מה שמקל על מעקב אחר תגובות וניתוח תוצאות. לבסוף, סקרים דיגיטליים יכולים גם לשמור על אנונימיות, ולעודד תגובות כנות מהעובדים, דבר חיוני לאיסוף נתונים מדויק. בסך הכל, שימוש בשאלונים דיגיטליים עבור סקרי שביעות רצון עובדים יכול לשפר את האפקטיביות והיעילות של תהליך הסקר.

לסיכום, עריכת סקר שביעות רצון עובדים היא כלי רב ערך עבור כל ארגון שרוצה לשפר את שביעות רצון העובדים, המעורבות והשימור. על ידי איסוף משוב באמצעות שאלון סקר שביעות רצון מעוצב ובנוי נכון, הארגון יכול לזהות תחומי שיפור ולפתח אסטרטגיות לשיפור סביבת העבודה הכוללת. בעזרת שאלוני עבודה ושאלונים מקוונים, איסוף משוב עובדים מעולם לא היה קל יותר, וזו השקעה שיכולה להניב "פירות" משמעותיים בטווח הארוך.

רוצים לדעת כיצד ליצור טפסים ושאלונים מקוונים במערכת נוכחות מקאנו, המומחים שלנו כאן בשבילכם חייגו: 0737-969-270

 
סקר שביעות רצון עובדים לדוגמה
בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה