עבודה היברידית, לא התרגלתם כבר? כבר מעל שנתיים שחברות רבות שיכולות לעבוד מרחוק או שאופי העבודה של העובדים מאפשר להם עבודה מרחוק עברו למודל היברידי.
חברות רבות שלחו עובדים לעבודה כמעט מוחלטת מהבית ואחרות החליטו שנגמרו הסגרים ואפשר לחזור למשרדים.
השאלה היא, מה העובדים רוצים ומדוע רבים מהם מתעקשים בעבודה היברידית? האם זאת עצלנות? איך לאפשר את זה? ולמה זה טוב לנו המעסיקים?

 

מהי עבודה היברידית

עבודה היברידית זו לא המצאה ששייכת לשנת 2020, חברות רבות, בעיקר בתחום ההייטק, עבדו במודל זה עוד לפני שידענו מה זה קוביד ובאיזו יד מקבלים את החיסון.
האפשרות שעובד יבצע את עבודתו מהבית בחלק מימי השבוע היא לא דבר חדש, אבל בשנת הקורונה עסקים רבים ערכו התאמות ורכשו מערכות שיאפשרו לעובדים לעבוד מהבית בתחומים נוספים כגון ביטוח, בנקאות ועוד מגוון שירותים שהיה קשה לדמיין שיעבדו מרחוק.

אבל כמו בטבע, לא החזק שורד, אלא מי שיודע להסתגל במהירות לשינויים שהמציאות מכתיבה. 
עד לא מזמן היו אלה הסגרים שהכתיבו איך כדאי לעבוד כדי ליצור המשכיות של עבודה, היום אלו העובדים שהבינו את היתרונות שיש בעבודה מרחוק, היה להם טוב ולטוב מתרגלים מהר.

 

העובדים שלכם לא עצלנים - להיפך

כולנו כבר יודעים שלעבודה מהבית יש יתרונות לא מעטים. כמו הנוחות בפשוט לקום, להתארגן, להכין קפה וזהו - אפשר להתחיל לעבוד. בלי פקקים, בלי לחץ בכבישים, בלי שיחות מסדרון על החבר הזה או הקולגה ההיא.
העובדים מזמן הבינו את היתרונות, העבודה פרודוקטיבית הרבה יותר, פחות הסחות דעת והפרעות, גמישות בשעות במידת הצורך וכן, גם איזון בין הבית לעבודה ושהילדים חווים את ההורים שלהם שנמצאים בבית בשעות שיש עדיין אור בחוץ, וזה עושה טוב לכולם.
גם לכם המעסיקים יש לא מעט יתרונות, אין צורך לשכור משרד גדול כדי להכיל את כל העובדים, אתם יכולים לגייס אליכם טאלנטים שגרים רחוק ולא בלב תל אביב ולא להיות בלחץ חניות וכן, מיקרומנג'מנט זה כל כך 1990.
אז לא, העובדים שלכם אינם עצלנים, עבודה מהבית מאפשרת להם להמשיך לעבוד ולא להפסיד שעות עבודה אפילו כשמגיע טכנאי מזגנים הביתה בין 10:00-12:00.

 
עבודה היברידית
 

ניהול עובדים אפקטיבי מרחוק

אז דיברנו על כך שחברות ואירגונים דאגו להטמיע מערכות ניהול עובדים מרחוק כדי לאפשר עבודה שוטפת מכל מקום.
למקאנו מערכת נוכחות שמאפשרת לעובד להחתים נוכחות מכל מקום ובכל זמן בהתאם להרשאות שניתנות על ידי מנהל המערכת ותוך רישום מיקום החתמה על גבי מפה.
בנוסף, ניתן להפעיל מודול ניהול משימות ובכך לבצע מעקב אחר ביצוע משימות ופרוייקטים.
אם רוצים לדעת האם העובד נשאר לעבוד בבית או במשרד, אפשר להפעיל אירוע עבודה מהבית ולקבל דוח אירועים מי העובדים שעובדים מהבית היום, מי במחלה, מי בחופש ועוד.

 

עבודה היברידית, אין מה לפחד ממנה. גיוון שבוע העבודה של העובד, קצת מהמשרד, קצת מהבית, מאפשר איזון. גם עבודה בשקט מהבית וגם לספוג את התרבות האירגונית והדינמיקה החברתית במשרד. עם הקשבה לצרכיו של העובד, אתם תקבלו עובדים מחוייבים יותר ומרוצים יותר ובסופו של דבר נאמנים יותר.
מערכות תומכות עבודה היברידית יש לא מעט, אתם רק צריכים למצוא את זו שמתאימה לכם.

בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה