הטכנולוגיה היום מספקת לנו מגוון אפשרויות החתמת נוכחות המספקת רמה גבוהה של אמינות ודיוק בדיווחי השעות.
ולמרות הפתרונות הקיימים היום בשוק מעסיקים רבים עדיין סומכים ומעדיפים את שעון הנוכחות הביומטרי ובפרט את שעון זיהוי הפנים.
כיצד מתבצע הליך זיהוי הפנים ומה ההבדל בין שעון ביומטרי זיהוי פנים לשאר שעוני הנוכחות?

 

כיצד מתבצע הליך זיהוי פנים בשעון ביומטרי?

שעון נוכחות ביומטרי- זיהוי פנים עובד על טכנולוגיה לזיהוי מהיר אר תהליך הזיהוי מתבצע באמצעות ניתוח של 80 פרמטרים בפניו של העומד מול מצלמת שעון הנוכחות.
בתהליך הזיהוי המערכת מודדת מרחקים בתוי פניו של האדם העומד מול המצלמה כגוןף מרחק בין עיניים, מרחק בין הפה לאף, מרחק בין אורך הלסת ועוד. 
נתונים אלו נשמרים במאגר הנתונים של השעון לצורך זיהוי חוזר בעתיד.
הליך הזיהוי הוא מהיר ביותר, ללא כל צורך במגע יד אדם (בניגוד לשעון טביעת אצבע- שעל מנת לבצע זיהוי יש להניח את האצבע על קורא טביעת האצבע)ואף ניתן לבצע אותו ממרחק של עד 2 מ'.
קריטריונים אלו סייעו מאוד בתקופת הקורונה ואכן חברות רבות רכשו שעון לזיהוי פנים על מנת לצמצם מגע במשטחים משותפים ככל הניתן ועדיין לקבל נתוני אמת עם שעונים פיזיים.

זיהוי פנים
 

מה ההבדל בין שעון נוכחות זיהוי פנים לבין שאר פתרונות החתמת הנוכחות?

ראשית נציין שמערכת מקאנו מספקת את כל פתרונות דיווח השעון הקיימים היום בשוק הישראלי והגלובלי.
בחירת אמצעי הדיווח הוא בהתאם לצורך הפרטני של הארגון ושעון נוכחות.
יש חברות המעדיפות גמישות והחתמה מהבית והשטח ולכן יעדיפו להשתמש בדיווח אינטרנטי, אפליקציה וטלפוני וחברות אחרות מעדיפות את שעון הנוכות הפיזי ולכן יעדיפו להשתמש בשעון נוכחו ביומטרי (זיהוי פנים/ טביעת אצבע) או טאבלט.
גם כאן ניתן לחלק כל סוג צל צורך, אם אנחנו מעדיפים שהעובדים ידווחו ללא מגע, נעדיף את שעון זיהוי הפנים. במידה אין מניעה במגע, ארגון יעדיף שעון טביעת אצבע.
כמו כן, מקאנו מאפשרת שילוב בין אמצעי הדיווח השונים מתוך הבנה כי גם בארגון יש צרכים שונים בין העובדים ולכן אם חלק מהעובדים הם עובדי שטח ולהם מתאים דיווח באפליקציה, אין מניעה שבמקום העבודה יהיה גם שעון ביומטרי לעובדי המשרד.
כל הנתונים מגיעים למערכת אחת ועוברים את אותו עיבוד וניתוח לנתוני השעות ומוצגת בדוח בנוכחות באותו אופן.

 

סיכום

אנו במקאנו מקפידים על חדשנות והתקדמות טכנולוגית באופן שיטתי ועקבי.
שימוש בכל אחד מאמצעי הדיווח שמקאנו מספקת משדרג את העסק טכנולוגית הן מבחינת אמצעי הדיווח ומבחינת מערכת הניהול של מקאנו בפרט.
שעון נוכחות זיהוי פנים הוא כלי טכנולוגי מתקדם ומאפשר למעסיק לקבל נתוני אמת ברמת דיוק מהגבוהות בשוק שלא מאפשר לעובדים לבצע מניפולציות ו"טובות" בין חברים לגניבת שעות.

בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה