להיות עוגן רגשי ומעשי
בזמן שהמנהלים עסוקים בתפעול השוטף ובהתמודדות עם שינויי שוק,מנהלי משאבי האנוש ממלאים תפקיד כפול: מצד אחד, הם חלק מההנהלה הארגונית, ומצד שני – הם הגשר האנושי לעובדים. הצוותים בארגון זקוקים להכוונה, הקשבה, תמיכה והבנה. מנהלי HR הם הראשונים שמזהים מצוקה, שמבינים את הרקע המשפחתי או הנפשי של עובד שנעדר, שמתווכים בין צרכי הארגון ליכולת הפרטית של העובד לתפקד.
בתקופות חירום, מחלקת HR אינה עוד “מחלקה מנהלית” – אלא מערכת תמיכה שלמה. תפקידה כולל בין היתר: