הכירו את פתרון ניהול המשאב האנושי המתקדם שלנו – מערכת חכמה שמפשטת את כל תהליך ניהול שעות העבודה, ההיעדרויות והמשמרות. הצטרפו עכשיו לפיילוט חינם וגלו איך חדשנות טכנולוגית יכולה לחסוך לכם זמן וכסף.

איך ליצור חישוב שעות עבודה באקסל
ניהול יעיל ומעקב אחר שעות העבודה הוא חיוני לעסקים בכל הגדלים. Excel, תוכנת הגיליון האלקטרוני, מציעה אפשרות מיושנת לנהל ולחשב את שעות העובדה.
במאמר זה נציג לכם צעד אחר צעד כיצד ליצור חישוב שעות עבודה באקסל, החל מחישוב יומי ושבועי ועד שעות חודשיות ומעקב שעות נוספות. בנוסף,
נראה טיפים, נוסחאות ועצות כדי שמעקב שעות הנוכחות יהיה מדויק.
כיצד לחשב שעות עבודה שלב אחר שלב:
כדי לחשב שעות עבודה ב- Excel, יש לבצע את השלבים הבאים:
הכינו את הגיליון האלקטרוני של Excel: תחילה נפתח גיליון עבודה חדש ויצירת טבלה עם עמודות עבור התאריך, שעת ההתחלה, שעת הסיום, משך ההפסקה וסך שעות העבודה.
הזינו את הנתונים: הזינו את המידע הרלוונטי עבור כל יום עבודה בעמודות המתאימות. ודאו שרשומות השעה הן בפורמט המתאים לדוגמה, 9:00 AM או 17:30
חישוב שעות עבודה יומיות: בעמודה “סך שעות עבודה” השתמשו בנוסחה:
“=שעת סיום – שעת התחלה – משך הפסקה” כדי לחשב את סך שעות העבודה עבור כל יום.
נוסחאות וטיפים לחישוב באקסל:
חישוב שעות עבודה שבועיות:
כדי לחשב את סך שעות העבודה לשבוע, השתמשו בנוסחה “=SUM(טווח שעות עבודה יומיות)” בתא מתחת ליום האחרון בשבוע. התאימו את הטווח כך שיכלול את התאים המכילים את שעות העבודה היומיות עבור אותו שבוע.
חישוב שעות עבודה חודשיות:
בדומה לחישובים שבועיים, צורו תא חדש והשתמש בנוסחה “=SUM(טווח שעות עבודה שבועיות)” כדי לקבל את סך שעות העבודה החודשיות. התאימו את הטווח כדי לכסות את התאים המכילים את הסכומים השבועיים של אותו חודש.
חישוב שעות נוספות:
כדי לחשב שעות נוספות, צורו עמודה חדשה שכותרתה “שעות נוספות” והשתמש בנוסחה “=MAX(שעות עבודה יומיות – שעות עבודה סטנדרטיות, 0)”. “שעות העבודה הסטנדרטיות” מייצגות את השעות הרגילות שעובד צפוי לעבוד ביום.
כיצד מעסיקים יכולים לנהל ולעקוב במדויק אחרי שעות העבודה של העובדים:
- מעקב מדויק אחר שעות העבודה חיוני לניהול תקין של העסק ולמניעת טעיות בהכנת שכר וניהול פרודוקטיביות. הנה כמה שיטות עבודה מומלצות למעסיקים:
- הגדירו מדיניות ברורה של דיווח נוכחות: קבעו הנחיות וציפיות ברורות והבטיחו שהעובדים מבינים אותם.
- השתמשו במערכות נוכחות חכמות: הטמיעו שעוני נוכחות או אפליקציית נוכחות אמינות המאפשרות לעובדים לדווח נוכחות בקלות ובצורה מדויקת ונוחה.
- השתמשו בהתראות אוטומטיות, הם יעזרו לכם לפשט את תהליך המעקב אחר שעות הנוכחות של העובדים ולהבטיח שהמנהלים יידעו על כל שינוי בזמן אמת.
חישוב שעות עבודה בקלות וב-3 פעולות פשוטות עם מערכת נוכחות מקאנו
Meckano מציעה מערכת חכמה לניהול נוכחות ולחישוב שעות עבודה, שנועדה לפשט ולהפוך את התהליך לאוטומטי, קל ומהיר. מערכת נוכחות מקאנו מספקת לכם מעקב וניהול נוכחות בזמן אמת, חישובים אוטומטיים ודוחות מקיפים. עם המערכת של Meckano מעסיקים יכולים לפקח ולנהל במדויק את שעות העבודה של העובדים. חלפו הימים של תיעוד שעות העבודה באמצעות דף ועט או ברשומות אקסל, מערכת הנוכחות של Meckano אוספת את הנתונים משעוני הנוכחות השונים, ומבצעת עיבוד למידע שנאסף בהתאם להסכמי עבודה תוך התחשבות בהפסקות ושעות נוספות. מערכת נוכחות חכמה תאפשר לכם לצפות בנתונים בזמן אמת, היא תספק לכם דיווחי נוכחות מדויקים ומהימנים, ותעניק לעובדים ולמעסיקים שקט נפשי. מערכת נוכחות חכמה תיתן לכם להתמקד בעבודה ובצמחיה של העסק בעוד מקאנו תדאג לנוכחות העובדים ולחישוב שעות העבודה.
לסיכום:
חישוב שעות עבודה בשיטה המיושנת באמצעות האקסל, שבעבר הסתמכו עליה לחישוב שעות העבודה, הוכחה כגוזלת זמן ונוטה להמון טעויות אנוש. מצד שני, הופעתן של מערכות נוכחות חכמות חוללה מהפכה בתהליך, ומציעה גישה קלה ויעילה. בכמה לחיצות בלבד, המערכות החכמות הללו אוספות ללא מאמץ נתונים ממקורות שונים, מעבדות אותם אוטומטית בהתאם להסכמי העבודה, ומייצאת אותם במהירות למערכת השכר, תוך הפקת תלושי שכר מדויקים. על ידי ביטול הצורך בהזנת נתונים ידנית ובנוסחאות מורכבות, מערכות נוכחות חכמות לא רק חוסכות זמן יקר אלא גם מפחיתות משמעותית את הסבירות לטעויות, ומציעות לעסקים פתרון אמין וללא טרחה לניהול שעות העבודה.
רוצים לנסות לחשב שעות עבודה באמצעות מערכת נוכחות מקאנו, לחצו כאן והקימו מנוי נסיון ללא עלות וללא התחייבות.
מעדיפים לדבר איתנו? צוות המומחים שלנו ישמח לעזור לכם, השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם.