נושא החזרה למשרד (RTO – Return to office) הוא כבר לא רק עניין של נוכחות – אלא מבחן אמון בין מנהלים לעובדים; המעסיקים מגדילים את ימי הנוכחות במשרד ומחמירים את הפיקוח, בעוד העובדים, שהתרגלו לשילוב בין העבודה לחיים הפרטיים, דורשים לשמור על הנוחות והגמישות שהתרגלו אליה.
התוצאה: מאז תחילת 2024 עלתה הנוכחות המשרדית ב‑3% בלבד, למרות שהדרישה מצד המעסיקים גדלה ב‑12%. חברות כמו אמזון, AT&T, גוגל ומיקרוסופט דורשות נוכחות משרדית גבוהה יותר, ובישראל – גם חברות כמו Wix ופלייטיקה דורשות הגעה כמעט מלאה.
הפער הזה יוצר מתיחות בלתי נמנעת שמנהלים חייבים לדעת לנווט.

