כשנפתח עסק חדש והוא מגייס את העובדים הראשונים המעסיק מהר מאוד מבין שחייב שעון נוכחות כי ניהול נוכחות באופן ידני הוא מסורבל, לא מדוייק ופתוח לטעויות אנוש שמתבטאות לאחר מכן בתלוש השכר .
מי שקצת בדק לפני יודע שהחוק מחייב ניהול דוח שעות לעובד ושהחובה היא על המעסיק, לכן כדאי שינהל זאת באמצעות כלי טכנולוגי.
כיום שעון נוכחות הוא ממש לא רק דוח פשוט של רישום כניסה ויציאה, אלא מערכת עמוקה עם כלי ניהול מגוונים לניהול המשאב האנושי.

אז איזה שעון נוכחות מומלץ ומה בעל עסק צריך לבדוק כשהוא מחפש שעון נוכחות?

 

אז מה העסק שלי צריך? שעון נוכחות או מערכת נוכחות?

ראשית צריך להסביר את ההבדל בין שעון נוכחות למערכת נוכחות ולאחר מכן מעמוד על ההבדלים בין השעונים השונים ואז נוכל לדעת איך להתאים את השעון הנכון לעסק.

שעון נוכחות - הוא כלי לאיסוף החתמות הנוכחות. זה יכול להיות שעון ביומטרי (טביעת אצבע או זיהוי פנים), זה יכולה להיות אפליקציה, אינטרנטי או טלפוני.

מערכת נוכחות - היא כלי לאיסוף, עיבוד וניתוח נתונים המגיעים משעון הנוכחות ובסופו של דבר יצירת דוחות והתראות מותאמים והכנה לשכר.

זאת אומרת, שתפקידו של השעון זה רק לאסוף עבורנו את הנתונים, לאחר מכן, המערכת צריכה לבצע על הנתונים שהתקבלו עיבוד וניתוח ובסופו של דבר לספק עבורנו דוחות נוכחות עם ניתוחי שעות מורכבים כמו שעות נוספות, בונוסים, משמרות וכדומה ודוחות נוספים במידת הצורך.

 
בחירת שעון נוכחות
 

חשוב להבין שהמערכת יודעת לקחת מכל אחד מכלי האיסוף את הנתונים ולבצע את החישובים. גם אם העובד בבוקר דיווח כניסה עם שעון ביומטרי ובערב דיווח יציאה באמצעות האפליקציה.

למערכת מקאנו מעבר לבניית דוחות נוכחות על חישובי עומק, ישנם פתרונות נוספים לניהול המשאב האנושי כגון:

  • התראות על חריגות כגון: איחורים, חריגה משעות תקן או שעות נוספות על 12 שעות ועוד
  • טפסים לדיווח כגון טופס הצהרת בריאות דיגיטלי, דיווח מספר מכירות או עסקאות יומי, קילומטרז' ברכב ועוד.
  • ניהול משמימות ופרוייקטים
  • ניהול החתמת מיקומי נוכחות על גבי מפה ועוד.
  • ועוד אפשרויות רבות ומגוונות.

 

 

 

בחירת שעון נוכחות לעסק שלי

אז אחרי שהבנו מה ההבדל בין שעון נוכחות למערכת נוכחות, איך בוחרים את השעון הנכון לעסק?

כתבנו על כך שאלון שיודע למקד את הצרכים שלך, של העסק ושל העובדים ובכך להקל על ההתלבטות.
בגדול, מעסיק חייב לשאול את עצמו 5 שאלות בסיסיות:

1. מה אופי העבודה של העובדים? שטח, משרד, מעורב?

2. האם העובדים טכנולוגיים? אפשרות עבודה מרחוק כמו בית/ אצל לקוחות?

3. כמה חשוב לך מערכת שתהיה עם גיבוי וארכיון?

4. כמה חשוב לך שהמערכת תהיה נוחה למשתמש וידיותית למנהלים ולעובדים?

5. כמה חשוב לך שירות לקוחות ותמיכה שזמין למנהלים ולעובדים באופן חופשי מבוקר ועד ערב?

 

אחרי שענית על השאלות האלה חיובי, מערכת מקאנו היא בדיוק בשבילך ומאפשרת עבודה במקביל עם כל הכלים!
ולאחר שיחת ייעוץ עם אחת הנציגים שלנו תוכל למקד בדיוק את אמצעי הדיווח העדיפים עליך.