ניהול עובדים בעת הזו מצריך מהמנהלים להסתדל לשינויים מהר, לשמור על ראש פתוח, לנהל עובדים מרחוק ולקיים שגרת עבודה בין אם העובדים במשרד, בשטח או עובדים מבית.
ניהול עובדים מרחוק מצריכה מהמנהלים היום יכולות וראייה ניהולית שלא היתה נדרשת ממנהלים לפני עשור.
איך מנהלים עובדים בעידן הדיגיטלי? איך ממצים את מלוא הפוטמציאל הטמון בהם, מעודדים מוטיבציה ושומרים על פרודוקטיביות ועמידה ביעדים?

 

מנהיג לפני מנהל

כולנו מכירים את הביטוי מהצבא "אחרי", לא סתם מתודיקת הניהול בצבא היא ללכת אחרי המפקד ובמקרה שלנו המנהל ובשטח על החיילים ללכת אחרי המנהל שאם לא, זה עלול לעלות בחיי אדם. אז בשוק העבודה הדברים פחות מסוכנים ועדיין, מנהל צריך שתהיה לו את היכולת לגרום לעובדים "ללכת אחריו" ולהאמין בדרך.

מנהלים צריכים להוות דוגמה לעובדים שלהם, להתוות דרך ואסטרטגיה ברורה עם מטרת על שמתקדמים לאורה. להיות ברורים בקשר לחזון הארגון, למטרות והמשימות היומיומיות המוצבות בפני עובדים. מנהל צריך היות גמיש לשינויים, להגיב במהירות למשברים ודילמות אירגוניות בתוך הארגון ומחוצה לו ולנהל אותם. במידת הצורך להיות פתוח להטמעת מערכות ניהול וכלים טכנולוגיים לעבודה יעילה יותר מכל מקום.

יחד עם הגמישות, על המנהל להוות גב יציב ולעיתים לקבל החלטות קשות ולעמוד מאחוריהן. החלטות שלא תמיד יהיו אהודות על העובדים ועדיין לדעת לתקשר אותן באסרטיביות על מנת לוודא שההשלכות של אותן החלטות בסופו של דבר יצאו לפועל. כדי שהעובדים יהיו פתוחים בעצמם לקבל את השינויים הנדרשים, התקשורת מול העובדים צריכה להיות פתוחה, מכילה ורציפה גם ובעיקר אם העובדים לא נמצא במשרד.

על העובד לדעת שיש ערוץ ישיר ופתוח למנהל. לאפשר שיח הנותן מקום להבעת דעה, גם אם היא מנוגדת לדעתו של המנהל, להעלות הצעות לייעול ושיפור. וגם לדעת לתת מילה טובה, תגמול ומשוב חיובי על עבודה טובה, גם סתם באמצע היום. כשהעובדים מרגישים מוערכים ובעלי ערך ממשי לחברה הם באים במוטיבציה גבוהה יותר להשקיע ולתרום לטובת הצוות והחברה.

כאשר עובדים מרחוק יש להגדיר יעדים ברורים ומשימות, על מנת לעקוב אחר התקדמות, חשוב לוודא שמגדירים לעובדים יעדים ריאלים ברי השגה, גם אם הם יעדים שאפתניים, אך ברי השגה. יעדים לא ריאלים יגרמו לעובדים תחושת תסכול, יאוש וויתור מראש על ניסיון הגעה לליעד. יש לשים לב שהיעד אמור להיות ריאלי גם בעיניו של העובד ואף להגדירם יחד איתו.

 
 

ניהול נוכחות ומשימות עובדים

כמנהלים עליכם להיות פרודקטיבים ומאורגנים, לשלוט בנעשה ובשלבי הפרוייקט באופן מלא.
כפי שציינו קודם לכן, שימוש בטכנולוגיה לניהול העובדים והתקדמות הפרוייקטים בצורה מסודרת תוך בקרה ושליטה מלאה הם חלק מהשינויים הנדרשים היום כמעט בכל אירגון.
למקאנו מערכת ניהול נוכחות המאפשרת לכם ניהול מלא של שעות העובדים, חוסרים והיעדרויות, ניהול פנקס חופשות ודוחות בשליחה אוטומטית, עבודה מהבית/ שטח והחתמה על פי מיקום GPS. חוץ מניהול השעות, במערכת מקאנו תוכלו למצוא גם מודול לדיווח משימות בזמן אמת, שיוך משימות לפי עובדים ומחלקות, העובדים יכולים לדווח משימות בטלפון הנייד או במחשב.

 

סיכום

המנהלים היום נדרשים לכישורי ניהול ויחסי אנוש ברמה גבוהה הרבה יותר ממה שנדרשו בעבר.
אמנם היום הטכנולוגיה באה לעזרתם והיא תסייע להם לשלוט בנעשה מכל מקום, אך עדיין עליהם לדעת לתת לעובדים יחס אישי, הקשבה מלאה לצרכים האישיים ולראות את העובד יותר מבורג במערכת גם כשהם עובדים מרחוק. שימוש במערכות הדיגיטליות תאפשר לאותם מנהלים שליטה על ההתקדמות הפרוייקטים ויכולת לטפל באירועים ולנהל את העובדים בכל רגע נתון.

בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה