שעוני נוכחות מסוגים שונים מלווים את עולם העבודה כבר עשרות שנים.
הם משמשים למדידה מדויקת של שעות העבודה, מקלים על עבודת הניהול ומבטיחים לעובדים, שיקבלו את מלוא השכר המגיע להם, משמשים לביקורת על שעות ההגעה והעזיבה של העובדים ומדד אמין ליעילות העובדים.
זו אחת הסיבות העיקריות שהם נמצאים בשימוש כה רחב ולכן אפשר בימינו למצוא פיתוחים והרחבות של שעוני הנוכחות הישנים למערכות המאפשרות רישום נוכחות בשילוב עם פונקציות נוספות לייעול עבודת הניהול.
אז איך השינויים שעברו על שעוני הנוכחות משפיעים על עולם העבודה בימינו?

 
 

איך שעון נוכחות מכני עוזר לשפר ביצועים בעבודה?

שעוני נוכחות מכניים מאפשרים רישום ודיווח מסודרת ומדויק של שעות העבודה - מרגע כניסת העובד אל מקום העבודה ועד יציאתו. 
הרישום מתבצע על גבי כרטיס קרטון, באמצעות סימון ומחייב את העובד להגיע פיזית, עד למיקום השעון בכניסה למקום העבודה, כדי להירשם.
כאשר הכרטיס מוכנס אל השעון, מתבצע סימון על גבי הכרטיס - של שעת הכניסה, ההפסקות וסיום העבודה.

 חלק מהשעונים המכניים בימינו מבצעים גם סיכום חודשי של שעות העבודה, מעדכנים את השעה באופן אוטומטי בין שעון חורף לשעון קיץ, נעזרים בסוללות גיבוי, כך שאינם מפסיקים לפעול גם במקרה של הפסקת חשמל  ועוד. אך לא כך היו פני הדברים בעבר.

 
 
 

שעון הנוכחות המכאני הראשון

שעוני הנוכחות הראשונים שימשו בעיקר מקומות עבודה גדולים, שהעסיקו מספר גדול של עובדים, כמו מפעלי תעשייה.
העובדים היו מגיעים עם כרטיס קרטון אישי, עליו היו צריכים לשמור לאורך כל החודש - שלא יאבד ואיתו כל נתוני הכניסה והיציאה שלהם ממקום העבודה.
את הכרטיס היו מכניסים לחריץ שבשעון הנוכחות וזה היה מנקב בכרטיס את השעה בה הגיע העובד למקום העבודה.
התהליך היה חוזר על עצמו עם היציאה ממקום העבודה והיה גורם להיווצרות תורים ארוכים של עובדים, הממתינים להגיע אל שעון הנוכחות כדי להחתים את הכרטיס שלהם.
אמצעי פרימיטיבי זה, חסך את הצורך במנהל עבודה שעומד בכניסה למפעל ורושם לעצמו את שעת ההגעה המדויקת של כל עובד, אך לא חסך מהמנהלים את הצורך לערוך סיכום שעות חודשי לכל אחד מהעובדים ולנהל במקביל רישום ימי מחלה ואיחורים ויצר לא פעם חיכוכים ואף ריחוק בין העובדים למעסיקים.

 
 

שעוני נוכחות במאה ה-21 - איך הם מושפעים משינויים בעולם העבודה?

למרות השינויים מרחיקי הלכת בעולם העבודה לאורך השנים - המודעות הגוברת לרווחת העובד ולתועלת שיש לכך עבור העסק, שעוני הנוכחות לא נעלמו מהעולם, אלא התאימו את עצמם לשינויים.

שעוני נוכחות כבר אינם אמצעים מכניים פשוטים, כי אם מערכות מתקדמות וחכמות, המאפשרות רישום נוכחות במגוון אמצעים, המקלים על העובדים ועל המנהלים ואף מאפשרים שקלול של ימי מחלה וחופשות, חישוב של יעילות העובד ביחס לשעות העבודה שלו. מערכות אלה מחשבות באופן עצמאי את השכר המגיע לכל אחד מהעובדים בהתאם לחוזה האישי של כל אחד מהם ועוד.

בתוך ההיצע הגדול של מגוון מערכות נוכחות ושעוני נוכחות, העושים שימוש בטכנולוגיות שונות, ישנן גם חברות המציעות פיתוחים וחידושים בלתי פוסקים בתחום, מתאימות את עצמן לצרכי הלקוח ומספקות מערכות נוכחות מתקדמות, שמציעות כמעט כל פונקציה אפשרית, המקלה על עבודת הניהול, אך גם מחזקת את הקשר בין העובדים למקום עבודתם.

מקאנו היא חברה, המציעה, מלבד שירות ומוצרים בתחום, גם גישה מודעת לצורך הגובר בחיזוק תחושת השייכות של העובדים למקום העבודה ואת הצורך של מקום העבודה לשמר את עובדיו באמצעים שונים ובכל רובד אפשרי.

 
 
מערכת נוכחות
 

כיצד מערכת הנוכחות של מקאנו משפרת את סביבת העבודה?

מקאנו מציעה מערכת חכמה, המותאמת באופן אישי לצרכי העסק, או החברה הנעזרת בהם.

בתוך מגוון אמצעי ההחתמה המתקדמים שמציעה מקאנו, אפשר למצוא שעוני נוכחות אינטרנטיים, המאפשרים לעובדים להיכנס לאתר כדי להירשם, אפליקציית שעון נוכחות, המאפשרת לעובדים להיכנס למערכת דרך הטלפון הנייד שלהם, דיווח נוכחות טלפוני - הנעשה מול מערכת רישום נוכחות באמצעות מספר ייחודי וגם מגוון שעוני נוכחות לרישום נוכחות באמצעות כרטיס מגנטי, או הזדהות ביומטרית ועוד.

מערכות הנוכחות של מקאנו, מלבד היותן מערכות לרישום וחישוב שעות העבודה, מאפשרות למנהלים גם לעקוב אחר התקדמות העובדים בתוך המשימות היומית שלהם, לערוך חישובי תועלת, לקבל דוחות מפורטים לגבי מגוון נושאים ואף לשתף מסמכים שונים עם העובדים ולאפשר לעובדים לעדכן מסמכים, כמו אישורי מחלה.

המערכות של מקאנו מאופיינות בממשקים נוחים וידידותיים, קלות להפעלה ולהבנה, גמישות ומגוונות - כך שכל עסק יכול למצוא את הכלים המתאימים לו ביותר בתוך המערכת, בין אם העובדים נמצאים במקום העבודה, עובדים מהבית, או יוצאים לפגישות ומשימות ברחבי הארץ.

כתוצאה, עסקים שבוחרים לעבוד עם המערכות המתקדמות של מקאנו, חווים שיפור ניכר בתהליכי עבודה שונים, המאפשר להם להגדיל את יכולת העסק להרוויח ולהתקדם.

 
 

מערכת נוכחות ושעוני נוכחות, שמצעידים את העסק שלכם קדימה

בין אם אתם זקוקים לרישום נוכחות מסודר בעסק שלכם, או מחפשים דרכים פשוטות ליעל את תהליכי העבודה והניהול בחברה, מערכות הנוכחות של מקאנו מציעות מגוון פתרונות מתקדמים וחכמים, שיכולים להוביל את העסק שלכם להתייעלות ולהצלחה.
הצוות המקצועי והמיומן של מקאנו עומד לרשותכם בכל שאלה ובקשה וישמח להעניק לכם ייעוץ והכוונה לבחירת המערכת המתאימה ביותר לעסק שלכם.

 

צרו איתנו קשר בהקדם וקבלו הצעה, שתעזור לכם לשפר את יכולות ניהול הזמן בעסק ולהצעיד אותו קדימה להצלחה!

טלפון: 0737-969270 או השאירו פרטים כאן

 
בואו נדבר:
תודה! נשלח בהצלחה